ارز دیجیتال
1399/10/24
16:34
جهش ارزهای دیجیتال دیگر پس از بیت کوین؛ فصل آلت کوین‌ها

با کاهش قیمت بیت کوین و پس از آن قیمت اتریوم، عملکرد قوی دیگر ارزهای دیجیتال نشان از این دارد که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در حال روی آوردن به آلت کوین‌ها با سودای کسب سودهای احتمالی آنها هستند. به...

با کاهش قیمت بیت کوین و پس از آن قیمت اتریوم ، عملکرد قوی دیگر ارزهای دیجیتال نشان از این دارد که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در حال روی آوردن به آلت کوین‌ها با سودای کسب سودهای احتمالی آنها هستند.


به گزارش کوین دسک، داده‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که بیت کوین و اتریوم به‌ترتیب اکنون در ۸۷ و ۷۸ درصد سقف‌های تاریخی خود معامله می‌شوند. این در حالی است که دیگر ارزهای دیجیتال کماکان فاصله زیادی با اوج‌های تاریخی خود دارند. از این رو می‌توان ادعا کرد که این توکن‌ها هنوز از پتانسیل بالایی برای دستیابی به سطوح قیمتی بالاتر برخوردارند.


ارزهای دیجیتال مطرح بازار

ارزهای دیجیتال مطرح بازار و فاصله آنها از اوج تاریخی اندرو تو (Andrew Tu)، یکی از مدیران بلندپایه موسسه تحلیلی افیشنت فرانتیر (Efficient Frontier)، در همین راستا می‌گوید:


ما هم پیش از اصلاح بازار در روز دوشنبه هفته جاری و هم پس از آن شاهد رشد قیمت آلت کوین‌ها بودیم؛ اتفاقی که از سال ۲۰۱۷ به این سو بی‌سابقه بوده است.


به‌گفته اندرو، ارزش بازار بیت کوین در روز ۸ ژانویه (۱۹ دی) اوج تاریخی تازه‌ای را به ثبت رساند و پس از آن روندی نزولی در پیش گرفت. بنابراین می‌توان این اتفاق را دلیلی بر این مدعا دانست که معامله‌گران دست به ذخیره سودهای خود از دادوستد بیت کوین زده‌اند و حال درصدد ورود به بازار آلت کوین‌ها هستند.


جهش ارزهای دیجیتال دیگر پس از بیت کوین؛ فصل آلت کوین‌ها

ارزش بازار بیت کوین. منبع: کریپتو کوانت همان‌طور که پیش‌تر در اخبار خواندید، به‌دنبال روند صعودی اخیر قیمت بیت کوین، فراگیر شدن جوی از ترس عقب افتادن (FOMO) در بازار باعث شد تا خیل عظیمی از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران خرده‌پا روانه بازار ارزهای دیجیتال شوند. برخی از این افراد تازه‌کار با مشاهده قیمت بسیار بالای بیت کوین و به‌دلیل ناآگاهی از امکان خریداری این ارز دیجیتال در واحدهای کوچک‌تر، به آلت کوین‌ها روی آوردند.


یکی از شواهد این ادعا را می‌توان رشد دورقمی اخیر قیمت ریپل (XRP) دانست. این افزایش نابهنگام، اندکی پس از سقوط یک‌باره بهای این ارز دیجیتال پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از بنیاد ریپل رخ داد. همان طور که می‌دانید، این کمیسیون مدعی است که توکن XRP یک اوراق بهادار ثبت‌نشده است و از این رو، فروش آن خلاف قوانین موضوعه ایالات متحده بوده است.


اندرو تو در ادامه اظهاراتش افزوده است که توکن‌های حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای نیز عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود به نمایش گذاشته‌اند.


از جمله این توکن‌ها می‌توان به توکن سینتتیکس (SNX) اشاره کرد. این توکن متعلق به یک پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز برای عرضه و معامله توکن‌های ترکیبی است که قیمت آنها بر پایه قیمت دارایی‌های دیگر تعیین می‌شود. گفتنی است بهای این توکن با برجای گذاشتن رکورد تازه‌ای در روز گذشته (سه‌شنبه) به محدوده ۱۶ دلار رسید.


مطابق با داده‌های پلتفرم تحلیلی مساری (Messari)، از دیگر توکن‌های حوزه دیفای که توانسته‌اند طی هفته‌های اخیر، روند صعودی باثباتی را از خود به نمایش بگذارند می‌توان به میکر (MKR)، کامپاند (COMP)، آوی (AAVE) و یونی‌سواپ (UNI) اشاره کرد.


با این حال، یک موسسه تحقیقاتی مستقر در نروژ به نام آرکین ریسرچ (Arcane Research) روز گذشته با انتشار گزارشی نسبت به ریسک سرمایه‌گذاری روی آلت کوین‌ها هشدار داده است.


در گزارش این موسسه می‌خوانیم:


می‌توان گفت که اثر روند صعودی بیت کوین در حال حاضر در آلت کوین‌ها منعکس شده است؛ چرا که هفته گذشته شاهد رشد خیره‌کننده بهای آنها بودیم.


در بخش دیگری از این گزارش آمده است:


این در حالی است که همزمان با روند نزولی بیت کوین در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، آلت کوین‌ها با شدت بیشتری شاهد افت بهای خود بودند؛ اتفاقی که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران آلت کوین‌ها باید پذیرای ریسک بیشتری به‌دلیل تغییرات شدید قیمتی آنها باشند.


جهش ارزهای دیجیتال دیگر پس از بیت کوین؛ فصل آلت کوین‌ها

در این باره بیشتر بخوانید


کارشناس مطرح: بیت کوین سال آینده آلت کوین‌ها را نابود می‌کند! بیشتر تحلیل‌گران انتظار دارند که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به بالاترین رقم تاریخش برسد استراتژیست ارزهای دیجیتال: نهنگ‌های بیت کوین، نهنگ‌های آلت کوین‌ها نیز هستند شایعات تایید شد: پی‌پل، غول پرداخت جهان، وارد حوزه ارزهای دیجیتال می‌شود کیم داتکام اعلام کرد حامی بیت کوین کش است

انتهای خبر

0
0