بورس۲۴
1400/07/12
15:00
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سپه اعلام کرد؛ به دنبال فعال کردن «سرمایه‌گذاری مهر» هستیم

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سپه از فعال شدن شرکت سرمایه گذاری مهر که زیر مجموعه این شرکت است، خبر داد و اعلام کرد که در حال حاضر سرمایه، سرمایه گذاری مهر حدود ۲۰ میلیارد تومان است که می‌خواهیم آن را به ۱۰۰ میلیارد تومان برسانیم و سپس آن را بورسی کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سپه اعلام کرد؛ به دنبال فعال کردن «سرمایه‌گذاری مهر» هستیم

بورس۲۴ : مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سپه از فعال شدن شرکت سرمایه گذاری مهر که زیر مجموعه این شرکت است، خبر داد و اعلام کرد که در حال حاضر سرمایه، سرمایه گذاری مهر حدود ۲۰ میلیارد تومان است که می‌خواهیم آن را به ۱۰۰ میلیارد تومان برسانیم و سپس آن را بورسی کنیم.


محمد ابراهیم آقابابایی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سپه به زمین‌های این شرکت در لواسان اشاره کرد و درباره آن توضیح داد: شرکت سرمایه گذاری سپه در سال ۱۳۸۲ زمینی با مساحت حدود ۴۷ هزار متر، با قیمت کارشناسی شده به مبلغ حدود ۲۰ میلیارد تومان خریداری کرد که با لحاظ هزینه های صورت گرفته در خصوص انشعاب برق و آب و جدول بندی، قیمت تمام شده آن برای شرکت حدود ۲۲ میلیارد تومان است.


وی در ادامه مطلب فوق افزود: در همان ابتدای خرید این زمین، بحث تغییر کاربری مطرح بود. در ابتدا کاربری این زمین باغ ویلایی بود که به دستور مقام قضایی در سال ۱۳۹۵ به زراعی تغییر کاربری داد.


آقابابایی با بیان اینکه این زمین در فاصله ۲ هزار متری با سد لتیان و در منطقه خوب لواسان واقع شده است، بیان کرد: در سال ۱۳۹۵ قوه قضاییه اعلام کرد که کاربری این زمین باید تغییر کند، این در حالی است که مالکین دیگری هم در آن منطقه مستقر هستند که ساختمان‌های نیمه کاره دارند و منتظر تعیین و تکلیف زمین‌هایشان هستند.


وی اشاره‌ای به قیمت روز این زمین اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین کارشناسی انجام شده در سال ۹۹، ارزش این زمین با کاربری زراعی حدود ۵۶۰ میلیارد تومان است، اما با کاربری باغ ویلایی قیمت آن حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است. این زمین در حال حاضر به قطعات ۲ هزار متری قطعه‌بندی شده است.


مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سپه در خصوص سیاست تقسیم سود شرکت در پایان سال مالی، اینگونه گفت: واقعیت این است که برای شرکت سیاست تقسیم سود حداقلی مطلوب است. اما باید به آن چه که مدنظر سهامدار عمده است، توجه کرد. از همین رو باید تاکید کنم که درصد و میزان تقسیم سود بر عهده سهامدار عمده یعنی شرکت سرمایه‌گذاری امید است.


آقابابایی افزایش سرمایه از محل مطالبات آورده نقدی را یکی از برنامه‌های این شرکت برشمرد و گفت: در آخرین افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از حدود ۶۰۰ به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که این افزایش سرمایه ثبت شد. از سوی دیگر یک شرکت صددرصدی با عنوان «سرمایه گذاری مهر» در زیر مجموعه خود داریم که در صدد فعال‌تر کردن آن هستیم، البته پیشنهاد بورسی کردن آن نیز در دست بررسی قرار دارد.


او اضافه کرد: در حال حاضر سرمایه، سرمایه گذاری مهر حدود ۲۰ میلیارد تومان است که می‌خواهیم آن را به ۱۰۰ میلیارد تومان برسانیم.


مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سپه در بخش‌های پایانی سخنان خود بر ارزنده بودن بازار فعلی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر همین منطق و شرایط بر بازار حاکم باشد، بازار مناسبی پیش روی سهامداران خواهد بود.


وی به وجود سهم‌های بنیادی بسیار مناسب در بازار سرمایه اشاره کرد که در بازار کم نیستند و می‌توانند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران باشد و از سوی دیگر از نااطمینانی از سیاست‌های دولت، بحث کسری بودجه و انتشار اوراق دولتی در بازار سرمایه به عنوان ریسک‌های بازار نام برد.


وی در پایان از تورم انتظاری در کشور به عنوان یکی از عوامل رشد بازار سرمایه نام برد.


منبع: بورس امروز



"بورس ۲۴" دارنده مجوز مشاوره رسمی سرمایه گذاری از "بورس" روزانه ده ها محتوای خبری-تحلیلی را در اختیار شما مخاطب گرامی قرار می دهد ، بخشی از محتوای تولید شده به دلیل اثر گذاری مستقیم بر معاملات شما در بورس شامل پیش بینی جامع بازار ، تحلیل سهم ها ، سیگنال خرید و فروش ، معرفی هفتگی سبد سهام ، اخبار ویژه از شرکت ها ، مشاوره آنلاین و... به صورت ویژه ارائه می شود ، لذا پیشنهاد می گردد برای استفاده کامل از خدمات تحلیلی ، خبری و مشاوره ای این رسانه به خانواده بزرگ مشترکین ویژه بپیوندید.

انتهای خبر

0
0