آکادمی هلاکوئی
1401/05/11
07:40
دستگیری ۱۱ نفر توسط SEC به اتهام فعالیت در طرح پانزی Forsage

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)،…

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، روز دوشنبه اعلام کرد که “۱۱ نفر را به دلیل فعالیت آنها در ایجاد و ترویج Forsage، یک طرح هرمی رمزارزی متقلبانه و طرح پانزی متهم کرده است.” تنظیم کننده اوراق بهادار توضیح داد که طرح فورسیج بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از میلیون ها سرمایه گذار خرد در سراسر جهان از جمله در ایالات متحده جذب کرده است.


SEC توضیح داد که این ۱۱ متهم که عبارت اند از: چهار بنیانگذار Forsage، سه مروج این طرح مستقر در ایالات متحده و “چندین عضو به اصطلاح Crypto Crusaders، بزرگترین گروه تبلیغاتی برای این طرح که در ایالات متحده فعالیت می کرد” می باشند. بنیانگذاران آخرین بار در روسیه، جمهوری گرجستان و اندونزی زندگی می کردند.


ناظر اوراق بهادار توضیح داد که ولادیمیر اوخوتنیکوف، جین دو (معروف به لولا فراری)، میخائیل سرگیف و سرگئی ماسلاکوف، وبسایت Forsage.io را در ژانویه ۲۰۲۰ (دی ۱۳۹۸) راه اندازی کردند تا به سرمایه گذاران خرد اجازه دهد تا از طریق قراردادهای هوشمند بلاکچین ها در اتریوم، ترون و بایننس وارد معاملات شوند.


با این حال، SEC گفت، «سرمایه‌گذاران فورسیج با جذب دیگران در این طرح سود کسب کردند و اشاره کرد که «فورسیج همچنین از دارایی های سرمایه گذاران جدید نیز برای پرداخت به سرمایه گذاران قبلی در ساختار معمولی پانزی استفاده کرده است.»



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0