بورس پرس
1400/07/30
00:00
مجوز افزایش سرمایه ۵۰ تا ۳۲۹ درصدی ۱۱ شرکت صادر شد

۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه ۵۰، ۶۰، ۱۳۰، ۸۴، ۵۶، ۱۶۰، ۱۴۰، ۱۸۴ و ۳۲۹ درصدی را از چهار محل گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ۱۱ شرکت بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری مسکن الوند، سرمایه گذاری شفا دارو، سرمایه گذاری پردیس، سرمایه گذاری مسکن جنوب، بیمه کوثر، فولاد خوزستان، خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر، پالایشگاه اصفهان، فولاد سپید فراب کویر و بیمه دانا به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۵۰، ۶۰، ۱۳۰، ۸۴، ۵۶، ۱۶۰، ۱۴۰ ، ۱۸۴، ۸۴ ، ۱۳۰ و ۳۲۹ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.


براین اساس، "بپاس" سرمایه فعلی را ۲.۰۴ به ۳.۰۶ هزار میلیارد تومان برساند. ۸۳۶.۸ میلیارد تومان از این تامین مالی از محل سود انباشته و ۱۸۳.۷ میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته‌ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.


سرمایه فعلی "ثالوند" از ۵۰ به ۸۰ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.


همچنین "شفا" سرمایه فعلی را از ۱۱۷.۹ به ۲۷۱.۲ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای ج بران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه‌پذیر اعمال می شود.


سرمایه فعلی "پردیس" هم از ۱۲۵ به ۲۳۰ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای ا صلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی صرف می شود.


مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۲۳۰ به ۳۰۰ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.


در این میان، "ثجنوب" سرمایه فعلی را از ۹۰ به ۱۴۰ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف ا صلاح ساختار مالی و تامین منابع مورد نیاز به منظور اجرای پروژه‌های ساختمانی در دست تکمیل می شود.


سرمایه فعلی "کوثر" نیز از ۶۴۸.۵ میلیارد به ۱.۶ هزار میلیارد تومان می رسد. ۸۸۹.۸ میلیارد تومان از این تامین مالی از محل سود انباشته و ۱۵۰.۱ میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته ها اعمال و صرف ا صلاح ساختار مالی، بهبود نسبت توانگری و افزایش قبولی ریسک می شود.


"فخوز" هم سرمایه فعلی را از ۵ به ۱۲ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال می شود تا قادر به ج بران مخارج سرمایه ای گذشته و عدم خروج نقدینگی جهت تامین سرمایه در گردش شود.


مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۱۲ به ۱۹ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.


سرمایه فعلی "حبندر" هم از ۱۵.۸ به ۴۵ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای خرید دارائی ثابت و اصلاح ساختار مالی می شود.


مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۴۵ به ۷۵ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.



"شپنا" هم سرمایه فعلی را از ۷.۶ به ۱۳.۹ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای اصلاح ساختار مالی می شود.


سرمایه فعلی "کویر" هم از ۱.۰۸ به ۲.۴ هزار میلیارد تومان می رسد. تامنی مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و برای اجرای طرح توسعه اعمال می شود.


"دانا" نیز سرمایه فعلی را از ۴۰۰ میلیارد به ۱.۷ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال و صرف ا صلاح ساختار مالی می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0