تحلیل کاربردی هلالات
1400/03/25
08:31
#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / 25 خرداد *صنایع و شرکت ها 1. شسپا در یک شفاف سازی می گوید به استناد پاسخ کمیته فنی سازمان حسابرسی حداکثر مبلغ تجدی...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۲۵ خرداد


*صنایع و شرکت ها



۱. شسپا در یک شفاف سازی می گوید به استناد پاسخ کمیته فنی سازمان حسابرسی حداکثر مبلغ تجدید ارزیابی ۴۹۳درصد خواهد بود که به تایید حسابرس شرکت رسیده است.



۲. شصفها در حال تهاتر بدهی بانکی خود با سهام یک شرکت خودروساز است که نزد بانک توسعه صادرات وثیقه است. این شرکت در کدال شفاف سازی مرتبط را داده است.



۳. کرازی در مجمع گفت " طبق آنچه به سازمان ارایه کرده ایم انتظار داریم در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲۰ درصدی به سود ۲۵۶ میلیاردی برسیم. تامین مالی طرح توسعه ۲۴۰ تنی، با توجه به فراز و نشیب های زیادی که در کل بازار سرمایه ایران در سال مالی مورد گزارش رخ داد انجام نشد؛ اما همچنان پیگیر هستیم تا در سال جاری این اقدام شکل بگیرد. این پروژه در شرایط نرمال بین ۲ الی ۳ سال زمان می‌برد. به دلیل شرایط کرونا، رعایت فاصله ها و ماسک زدن ها، به صورت چشمگیری مصرف دارو در کشور کم شده است. بنابراین امسال تقریبا بین ۵۰ درصد سفارشات شیشه های دارویی کاهش پیدا کرده، و به دلیل تنوع در تولیدات واحد فروش بر روی دیگر محصولات تاکید داشته است."



۴. ددام در خصوص تمدید یک ماهه مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه شفاف سازی داد.



۵. ثبهساز در خصوص مشارکت درساخت پروژه های اقاقیا و ارکیده شفاف سازی داد.



۶. شرکت گروه مالی پارسیان درنظر دارد تعداد ۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم معادل ۱۰۰ درصد از کل سهام شرکت گروه صنایع فولاد صبح پارسیان را از طریق مزایده به صورت یکجا و نقد به بالاترین قیمت پیشنهادی واگذار نماید.



۷. پتروشیمی تبریز، زیرمجموعه شبریز که سال قبلی سود با اهمیتی نداشت در سال ۹۹ به ۱۶۱۶ میلیارد تومان سود رسیده است.



۸. کلر در یک شفاف سازی می گوید "بهره برداری آزمایشی از پروژه نسل جدید تولید کلر ( الکترولایزرهایBM ) ،مطابق زمانبندی با صرف هزینه ای بالغ بر ۸۲۰ میلیارد ریال آغاز گردیده است و در نیمه اول تیر ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید. ظرفیت اسمی واحد جدید روزانه ۵۰ تن خواهد بود"



۹. خکاوه در یک شفاف سازی می گوید " با توجه به توافقات صورت گرفته مانده کل بدهی این شرکت به بانک پارسیان به مبلغ ۱۰.۲۰۶ میلیارد ریال با مبلغ ۸.۱۰۰ میلیارد ریال در قالب واگذاری ملک الهیه و واریز نقدی توسط شرکت سایپا تسویه کامل و کارسازی گردد."


۱۰. وساپا ملک الهیه را به سایپا منتقل کرد و ازین ناحیه ۵۲۱میلیارد تومان سود شناسایی شد.



۱۱. فولاد شادگان، زیرمجموعه فخور به ۳۱۳میلیارد تومان سود در سال ۹۹ رسیده است.



۱۲. قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی می گوید "شرکت های پتروشیمی که در عسلویه و ماهشهر حضور دارند برق خود را از طریق فجر و مبین دریافت می کنند و سایر شرکت ها در داخل کشور خود تولید کننده برق مورد نیازشان هستند لذا قطعی برق روی پتروشیمی ها تاثیری ندارد. در خصوص گاز، با توجه به پیش بینی هایی که از سوی وزارت نفت و همچنین شرکت ملی گاز انجام شده، امیدواریم در زمستان امسال شاهد قطعی گاز این شرکت ها نباشیم."



۱۳. قثابت می گوید فرمول ۱۷ درصد بیش از قیمت تمام شده برای تعیین قیمت شکر، باعث رشد بیش از ۱۰درصدی نرخ فروش شرکت می شود اما عددی گزارش نشده است.



۱۴. میانگین قیمت معاملات آتی آلومینیوم ماه ژوئن۲۰۲۱ در حدود ۲۴۷۰ دلار به ازای هر تن رسید، که فاصله چندانی از بالاترین قیمت ۳ ساله خود معادل ۲۵۴۸ دلار در ۱۸ آوریل نداشت که ناشی از تقاضای قوی در بخش های خودرو ، بسته بندی و ساخت و ساز بود. مصرف جهانی آلومینیوم ۸ درصد افزایش یافته و به ۶۹ میلیون رسیده است.



۱۵. در روزهای اخیر، تقاضای فولاد در اروپا و امریکا برخلاف چین، جنوب شرقی آسیا و منا مطلوب بوده، لذا روند قیمتی اسلب در برزیل و امریکا به بالای ۱،۰۰۰ دلاردر تن صعود کرده درحالیکه در آسیا و سی آی اس از قله قیمتی فاصله گرفته و فعلا روندی نزولی را در پیش گرفته است.



۱۶. قیمت زغال کک شو در پی محدودیت های عرضه افزایش یافت و پلتس پرمیوم زغال استرالیا را در ۱۱ ژوئن با ۴ دلار افزایش ۱۷۱.۵ دلار فوب استرالیا اعلام کرد و قیمت تحویل CFR چین را با ۵۰ سنت افزایش ۲۸۳.۵ دلار اعلام نمود.



۱۷. استایرن منومر آسیا در اواسط هفته گذشته تا پایین‌ترین مقدار خود در دوم ماه گذشته یعنی ۱۱۶۲ دلار در تن افت کرد و سپس در ادامه تا ۱۱۸۰ دلار در تن CFR چین بازیابی شد.



۱۸. صادرات پی وی سی کره جنوبی در ماه مه ۳۵.۹٪ نسبت به ماه قبل کاهش یافته که به علت تضعیف تقاضای پی وی سی هند در سه ماهه دوم است. در هند چندین شهر در میان همه گیری COVID-۱۹ قفل شدند.



بخش دوم / ۲۵ خرداد



انتهای خبر

0
0