بورس۲۴
1401/05/11
13:15
رشد ۱۱ درصدی ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد بیش از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به دیروز ۱۱ درصد افزایش داشت. بیشترین معاملات را گروه های خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، استخراج کانه های فلزی، فرآورده های نفتی و فلزات اساسی رقم زدند.

رشد 11 درصدی ارزش معاملات خرد

بورس۲۴ : ارزش معاملات خرد بیش از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به دیروز ۱۱ درصد افزایش داشت. بیشترین معاملات را گروه های خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، استخراج کانه های فلزی، فرآورده های نفتی و فلزات اساسی رقم زدند.


گروه استخراج کانه های فلزی بیشترین ورود پول خرد را تجربه کرد. حقیقی ها حدود ۹۳ میلیارد تومان پول جدید به پای این صنعت ریختند. گروه های کاشی و سرامیک با ۷,۳ میلیارد تومان و اطلاعات و ارتباطات با ۵,۵ همت در رتبه های بعدی بیشترین ورود پول حقیقی قرار گرفتند.


در گروه های فرآورده های نفتی، محصولات شیمیایی و بانکی نیز شاهد بیشترین ورود پول حقوقی بودیم.


حقیقی ها در روز جاری حدود ۲۰۲ میلیارد تومان پول از بازار خارج کرده و در مقابل ۱۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت قابل معامله در بازار تزریق کردند.


نمادهای فزر، وغدیر، فتوسا، اسیاتک، کحافظ، شراز، خکرمان، شلرد، میدکوح و آبین بیشترین خریدهای حقیقی از حقوقی بودند. عمده ترین خریدهای حقوقی از حقیقی نمادهای شبندر، خگستر، وپارس، مبین، شپنا، شستا، شتران، خساپا، بپاس و وآذر بودند.


در پایان شاخص کل با ۲ هزار و ۴۱۲ واحد رشد به محدوده یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد رسید که بیش از همه تحت تاثیر مثبت نمادهای فارس، ومعادن، تاپیکو، پارسان، نوری و شپدیس قرار داشت. شاخص هموزن و فرابورس هم به ترتیب ۲۲۵ واحد و ۲۴ واحد افزایش یافتند.

انتهای خبر

0
0