بورس پرس
1401/01/21
00:00
قیمت جهانی فولاد و محصولات ایرانی باز هم افزایش یافت و رکورد زد

قیمت جهانی هر تن فولاد که ۷۲۰ دلار بود نسبت به هفته پیش از آن ۲۴ دلار گران تر شد و سقف قیمت بیلت صادراتی ایران نیز با ثبت رکورد جدید به ۷۳۰ دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از چیلان ، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران در هفته گذشته ، ۷۲۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن ۲۴ دلار معادل ۳.۴ درصد گرانتر شده است. سقف قیمت بیلت صادراتی ایران هم به ۷۳۰ دلار رسید و که رکورد دید محسوب می‌شود. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران هم ۸۰۵ دلار به ازای هر تن بود.


بر اساس این گزارش، قیمت‌های منتشره توسط متال بولتن نشان می‌دهد قیمت فوب اسلب صادراتی ایران ۰.۶ درصد افزایش یافت و اسلب با قیمت ۷۶۰ تا ۸۵۰ دلاری هر تن معامله شد. قیمت فوب بیلت صادراتی ایران در بنادر ۷۱۰ تا ۷۳۰ دلار به ازای هر تن بود. میانگین این قیمت نسبت به قیمت‌های ۱۰ فروردین، حاکی از افزایش ۰.۶ درصدی است.


فولادسازان ایرانی در هفته گذشته با پشت سر گذاشتن تعطیلات سال نو با قدرت در بازار ظاهر شدند و توانستند به قیمت‌های بالاتری دست یابند. بیلت صادراتی ایران، سقف قیمتی ۷۳۰ دلار به ازای هر تن را تجربه کرد که بالاترین قیمت از زمان ثبت قیمت‌های صادراتی ایران توسط متال بولتن است.


جنگ اوکراین باعث شده تا در بخش فولاد میانی، بازارهای جهانی فولاد به شدت با کمبود مواجه شوند. انتظار می‌رود با تشدید تحریم‌های روسیه و لغو تدریجی محدودیت‌های کرونایی چین، قیمت بازارهای جهانی فولاد، افزایش بیشتری را تجربه کند.


در حال حاضر فرصت استثنایی در بازارهای صادراتی برای فولادسازان ایرانی وجود دارد و برای استفاده از این فرصت، باید شرایط صادرات فولاد تسهیل شود. وضع عوارض بر صادرات فولاد و نگرانی نسبت به تامین برق فولادسازان، دو تهدیدی است برای صنعت فولاد و برای استفاده از فرصت طلایی در بازارهای صادراتی، این دو تهدید باید رفع شوند.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0