ایبنا
1400/07/20
14:20
ریزش بیش از ۳۸ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۸۷۷۲ واحدی معادل ۲.۶۶ درصد به یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۷۲۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۵۰ واحدی به ۲۰ هزار و ۴۸۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه بیستم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۶۷۸ واحدی معادل ۲.۶۶ درصد به رقم ۳۵۴ هزار و ۱۳۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۲۱۸۴ واحدی، عدد ۴۰۱ هزار و ۵۷۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۶۸۶ واحدی به رقم ۲۵۳ هزار و ۳۲۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۵۶۱۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۱۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۰۹۹۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۰۰۳۳ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۱۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شستا، فولاد، فملی، کگل و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فایرا، چکاپا و خنصیر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بازار سرمایه در سومین هفته پاییز، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۹۵۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۶۱ هزار و ۵۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۸ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد چکاپا(گروه صنایع کاغذ پارس) با ۴.۷۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خنصیر، حپترو، غاذر و شسینا بود. همچنین نماد معاملاتی کساپا(سایپاشیشه) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لخزر، سخزر، تکمبا و پردیس قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0