بورس پرس
1400/07/26
10:34
برنامه وزیر اقتصاد برای افزایش۵۰ درصدی مالیات به GDP + انتظارات از رئیس جدید

وزیر اقتصاد با اشاره به لزوم مالیات ستانی هوشمند ، افزایش ۵۰ درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی را یکی از برنامه ها دانست و انتظارات از رئیس جدید را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، احسان خاندوزی در نشستی به منظور قدردانی از خدمات امید علی پارسا رئیس پیشین سازمان امور مالیاتی و داوود منظور رئیس جدید این سازمان با اشاره به اهمیت مالیات ستانی هوشمند گفت: در حال حاضر در زمینه هوشمند سازی و عدالت مالیاتی از سطح مطلوب فاصله داریم. بسیاری از مستندات مالیاتی سال‌های قبل یا توسط فعالان اقتصادی ثبت نشده و یا قابل اعتماد نیست که باید چاره اندیشی شود.


وی افزود: تنها از طریق مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) و مالیات بر مجموع درآمد (PIT) می‌توان میل تاریخی به سوداگری ، فرار مالیاتی و تمایل به معافیت‌ها را کنترل کرد .


خاندوزی در توییتر هم اعلام کرد: تنها همزمان با تسهیل فضای کسب و کار و رونق اقتصادی است که می‌توان دولت را بر اساس درآمدهای مالیاتی اداره کرد. گروه جدید سازمان مالیاتی متمرکز خواهد بود بر کاهش بار مالیاتی بنگاه‌های تولیدی ، رویه‌های هوشمند برای مقابله با فرار ، اجرای سامانه مودیان ، عدالت مالیاتی با تصویب PIT و CGT .


بر اساس این گزارش در حکم انتصاب منظور ، اولویت‌های برنامه‌ای این سازمان شامل هوشمند سازی و عادلانه شدن به عنوان دو رکن مالیات ستانی ، گسترش فرهنگ مالیاتی و جلب اعتماد عمومی به نظام مالیاتی به منظور ارتقا تمکین داوطلبانه مودیان ، افزایش منابع درآمد دولت ، کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی و مقاوم سازی بودجه از سوی خاندوزی مورد تاکید قرار گرفت.


همچنین استقرار سامانه مودیان مالیاتی و تبادل اطلاعات اقتصادی مودیان به منظور شناسایی درآمدهای مالیاتی، ساده‌سازی و شفاف‌سازی مقررات و فرایندهای مالیاتی، بازنگری در قوانین مالیاتی با رویکرد گسترش پایه مالیاتی ، جلوگیری از فرار مالیاتی ، توسعه سلامت سازمانی و مبارزه با فساد اداری از دیگر اولویت‌های برنامه این سازمان است که در دوره مدیریتی جدید تاکید شده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0