بورس نیوز
1401/05/05
10:34
فروش بشکه‌های نفت خام از ذخایر راهبردی آمریکا

فروش بشکه‌های نفت خام از ذخایر راهبردی در راستای دستور جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا برای فروش ۱۸۰ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر راهبردی این کشور به منظور جبران کمبود عرضه پایین نفت خام و قیمت‌های بالای سوخت در این کشور است.


بورس نیوز : فروش بشکه‌های نفت خام از ذخایر راهبردی در راستای دستور جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا برای فروش ۱۸۰ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر راهبردی این کشور به منظور جبران کمبود عرضه پایین نفت خام و قیمت‌های بالای سوخت در این کشور است.


وزارت انرژی آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس جمهوری آمریکا خواستار آزادسازی یک میلیون بشکه نفت خام در روز از ذخایر راهبردی نفت طی ۶ ماه شده است.


وزارت انرژی آمریکا قصد دارد ۲.۸ میلیون بشکه نفت خام ترش و ۱۷.۲ میلیون بشکه نفت خام شیرین را از ذخایر راهبردی آزاد کند و مجموعا ۲۰ میلیون بشکه از ۱۶ سپتامبر تا ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد.


وزارت انرژی آمریکا در خرداد ماه امسال اعلام کرده بود ۴۵ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر راهبردی خود را آزاد می‌کند.


وزارت انرژی آمریکا گفته بود که ارائه این مقدار نفت فروخته شده از ذخایر راهبردی، از ۱۶ ماه اوت آغاز شده و تا ۳۰ سپتامبر ادامه خواهد داشت.


دولت آمریکا در ماه مارس اعلام کرد که روزانه یک میلیون بشکه نفت خام را از ذخایر راهبردی آمریکا آزاد خواهد کرد. به گفته دولت این کشور، این آزادسازی به مدت ۶ ماه ادامه خواهد یافت.


رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته نیز دستور آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر راهبردی این کشور را برای جلوگیری از بالا رفتن بیشتر بهای نفت، صادر کرد.


کاخ سفید اعلام کرد که این تصمیم با هماهنگی کشور‌های چین، هند، ژاپن، انگلیس و کره جنوبی گرفته شده است.


قیمت بنزین در آمریکا به دنبال افزایش قیمت جهانی نفت افزایش پیدا کرده و به بالاترین رقم در تاریخ رسیده است.


بایدن طی ماه‌های گذشته تلاش کرده از تبعات سیاسی ناشی از افزایش قیمت‌های بنزین جلوگیری کند، اما افزایش بهای انرژی تبدیل به کابوسی برای دولت او شده است.


رئیس‌جمهوری آمریکا همزمان با جنگ اوکراین به دلیل افزایش فزاینده قیمت‌ها و تورم تاریخی، تحت فشار بسیاری در داخل کشورش قرار دارد.

انتهای خبر

0
0