آکادمی هلاکوئی
1400/10/26
12:10
دستگیری مغز متفکر MTI: وکیل به توافق مربوط به استرداد یوهان اشتاینبرگ به آفریقای جنوبی اشاره می کند

با توجه به اینکه یوهان اشتاینبرگ(Johann Steynberg) اکنون…

با توجه به اینکه یوهان اشتاینبرگ(Johann Steynberg) اکنون در برزیل در بازداشت به سر می برد، یک وکیل اظهار کرده است که آفریقای جنوبی در صورت تمایل به استرداد مدیر عامل، ممکن است مجبور شود به توافقنامه کمک حقوقی موجود با برزیل متوسل شود. با این حال، موفقیت هر گونه استرداد به اقدامات بعدی مقامات در برزیل بستگی دارد.


گزینه های استرداد اشتاینبرگ


پس از دستگیری یوهان اشتاینبرگ، مدیر عامل شرکت تجارت بین‌الملل میرور (MTI) توسط نیروی انتظامی برزیل، وکیل دارن هانکوم(Darren Hanekom) تایید کرد که آفریقای جنوبی یک توافقنامه کمک حقوقی با برزیل آماده کرده است. به گفته این وکیل، توافق امضا نشده احتمالا می تواند برای کمک به تسهیل استرداد اشتاینبرگ به آفریقای جنوبی، محل زندگی بسیاری از سرمایه گذاران در MTI استفاده شود.


با این حال، Hanekom در اظهارات خود در طی مصاحبه با Moneyweb همچنین فاش کرد که ایالات متحده توافقنامه مشابهی با برزیل دارد که به برزیل اجازه می دهد تا ۹۰ روز اشتاینبرگ را در بازداشت نگه دارد. به گفته این وکیل، احتمالا در این مدت دو جلسه دادگاه برگزار می شود، یکی مربوط به درخواست اشتاینبرگ برای وثیقه و دیگری برای استرداد وی.


همانطور که قبلا توسط Bitcoin.com News گزارش شده بود، اشتاینبرگ توسط واحدی در پلیس نظامی برزیل پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه مدیر عامل فراری – که توسط FBI تحت تعقیب است – از یک مدرک هویت جعلی استفاده می کند، دستگیر شد. بلافاصله پس از دستگیری، نیروی انتظامی برزیل گفت که اشتاینبرگ با اتهامات مربوط به استفاده از سند جعلی روبرو خواهد شد.


تخلف سند جعلی


به طور مشابه، در اظهارات خود در طول مصاحبه، Hanekom اظهار کرد که مقامات برزیلی احتمالا تعقیب مدیر عامل شرکت را به دلیل جرایم مرتکب شده در برزیل در نظر خواهند گرفت.او توضیح داد:


آنچه ما از اخبار رسانه ها می توانیم تشخیص دهیم این است که او به دلیل برنامه ریزی و در اختیار داشتن اسناد مسافرتی جعلی مربوط به گذرنامه دستگیر شده است. فکر می کنم به کارت های اعتباری نیز اشاره شده است. آنچه ما همچنین می توانیم از آن دریافت کنیم این است که این اقدام در برزیل نیز می تواند جرم باشد، که به نوبه خود به این معنی است که مقامات برزیلی می توانند به طور مساوی تصمیمی مبنی بر عدم استرداد او بگیرند و آقای اشتاینبرگ را در برزیل تحت پیگرد قانونی قرار دهند.


پس از ناپدید شدن با بیت کوین سرمایه گذاران در اواخر دسامبر ۲۰۲۰(اوایل دی ۱۳۹۹)، گزارش شده است که Steynberg به خرید یک جت خصوصی به همراه چندین اتومبیل گران قیمت دست زد. مدیر عامل متاهل همچنین رابطه عاشقانه ای را با زنی ناشناس آغاز کرد که به او هدایای گران قیمتی داد. با این حال، از زمان ظهور جزئیات سبک زندگی جدید او در برزیل، برخی از قربانیان طرح MTI Ponzi مشتاق هستند که Steynberg را در آفریقای جنوبی تحت پیگرد قانونی قرار دهند.


با این حال، همانطور که هانکوم توضیح می دهد، اگر دولت آفریقای جنوبی یک “نظاره گر منفعل” باقی بماند، احتمالا اشتاینبرگ به ایالات متحده مسترد خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، شانس برای کسانی که در خارج از ایالات متحده مستقر هستند وجود دارد. بازیابی وجوه آنها به کشورهایی مانند آفریقای جنوبی بستگی دارد که «مفاد معاهده کمک حقوقی متقابلی را که با ایالات متحده دارد» اجرا کنند.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0