بورس۲۴
1402/01/16
15:34
قدرتنمایی خریداران در نیمه دوم بازار

معاملات امروز با فشار عرضه ها و کاهش ارتفاع شاخص کل آغاز شد اما دیری نپایید که خریداران بازار را به دست گرفتند و جو عمومی بازار به سرعت بهبود یافت. در نتیجه شاخص از منفی به مثبت رفت و تراز پول خرد هم مثبت شد.

قدرتنمایی خریداران در نیمه دوم بازار

بورس۲۴ : معاملات امروز با فشار عرضه ها و کاهش ارتفاع شاخص کل آغاز شد اما دیری نپایید که خریداران بازار را به دست گرفتند و جو عمومی بازار به سرعت بهبود یافت. در نتیجه شاخص از منفی به مثبت رفت و تراز پول خرد هم مثبت شد.


ارزش معاملات خرد به حدود ۱۱,۱ همت رسید که در مقایسه با دیروز ۱۲ درصد کاهش داشت. بیشترین ارزش معاملات مربوط به گروه های خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، بانک ها و موسسات، محصولات شیمیایی و محصولات غذایی بود.


تراز پول خرد بازار مثبت ۶۳۰ میلیارد تومان شد اما در صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله منفی ۱۶۰ میلیارد تومان بود.


در گروه های بانکی، دارویی، غذایی، استخراج کانه های فلزی و انبوه سازی شاهد بیشترین ورود پول خرد بودیم. عمده ترین خریدهای حقیقی از حقوقی وبصادر، فزر، همراه، کوثرح، کسرام، وسپه، ثشاهد، وپخش، شفن، برکت و غزر بودند.


گروه های شرکت های چند رشته ای صنعتی، سیمانی، فرآورده های نفتی و اطلاعات و ارتباطات متحمل بیشترین خروج پول خرد شدند. نمادهای شستا، فولاد، شپنا، نوری، سصوفی، اپرداز، ختوقا، فملی، وپارس، سرچشمه و ستران مورد بیشترین حمایت حقوقی ها قرار گرفتند.


در نهایت شاخص کل رشد ۱۸ هزار واحدی را ثبت کرد و به ارتفاع ۲ میلیون و ۱۳۷ هزار واحد رسید. نمادهای فارس، میدکو، پارس، ومعادن و همراه عمده ترین اثر مثبت و فولاد و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر آن داشتند.


شاخص هموزن هم با رشد بیش از ۲ درصدی ۱۳ هزار واحد بالا رفت و به بالای محدوده ۶۵۱ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس نیز حدود ۳۲۶ واحد رشد کرد و تا ارتفاع ۲۶ هزار و ۱۹۰ واحد افزایش یافت.

انتهای خبر

0
0