بورس پرس
1400/12/07
15:58
معاملات مشکوک زیرمجموعه سایپا، دو شرکت غذایی، اولین رکورد دار + ۱۱ نماد

در روز افت ۵۵۱۳ واحدی شاخص، زیرمجموعه سایپا، دو شرکت محصولات غذایی، اولین رکورد دار افزایش سرمایه به همراه ۱۱ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با رشد در تک نمادها و عقب نشینی در گروه بانکی و خودرو آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۵۵۱۳ واحدی و عقب نشینی در کانال یک میلیون و ۲۸۲ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۳.۴ و ۷.۲ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به فروش اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو، تجلی توسعه معادن و فلزات، سایپا، بانک ملت به همراه پارس خودرو با تقاضای ۵۶۲، ۳۹۲، ۳۶۱، ۲۴۷ و ۱۹۹ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۷ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، خدمات فنی فولاد یزد شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت اندک قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۹.۶ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های آهنگری تراکتورسازی ایران، ایرانیت ، سرمایه گذاری سایپا ، کارت اعتباری ایران کیش ، احیاء صنایع خراسان ، کشاورزی و دامپروری مگسال، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان ، تامین ماسه ریخته گری، کشت و صنعت پیاذر، پگاه آذربایجان غربی ، سیمان غرب، کارخانجات مخابراتی ایران ( اولین رکورد دار افزایش سرمایه) ، سر مایه گذاری ساختمانی بین المللی نام آوران مهندسی و ایران تراسفو معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور زیرمجموعه سایپا ، دو شرکت محصولات غذایی، اولین رکورد دار افزایش سرمایه به همراه ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0