ارز دیجیتال
1400/10/17
23:30
نشانه نزولی: معامله‌گران در حال واریز بیت کوین به صرافی‌ها هستند

یک شاخص درون‌زنجیره‌ای که جریان واریز و برداشت بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال را رصد می‌کند، نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران مانند مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت) دوباره نزولی شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران...

یک شاخص درون‌زنجیره‌ای که جریان واریز و برداشت بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال را رصد می‌کند، نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران مانند مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت) دوباره نزولی شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران مشغول واریز موجودی خود به صرافی‌ها هستند.


به گزارش کوین دسک، داده‌های موجود در پلتفرم تحلیلی گلسنود نشان می‌دهد که میانگین متحرک ۹۰ روزه جریان خالص واریز و برداشت بیت کوین در صرافی‌ها مثبت شده است؛ یعنی معامله‌گران بیشتر از آنکه از صرافی‌ها بیت کوین برداشت کنند، مشغول واریز هستند.


نشانه نزولی: معامله‌گران در حال واریز بیت کوین به صرافی‌ها هستند

نمودار جریان واریز و برداشت بیت کوین در صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال ثابت‌ماندن نرخ جریان واریز بیت کوین به صرافی‌ها، می‌تواند برای خریداران این ارز دیجیتال نگران‌کننده باشد.


مثبت‌بودن جریان خالص واریز و برداشت بیت کوین در صرافی‌ها نشان می‌دهد که تمایل سرمایه‌گذاران بیشتر به سمت فروش است و از سوی دیگر، منفی‌بودن این شاخص یعنی احساسات بازار به سمت نگهداری بلندمدت از بیت کوین و خارج‌کردن عرضه در گردش از بازار صرافی‌هاست؛ حرکتی که می‌تواند راه را برای جهش قیمت هموار کند.


این شاخص کلیدی پیش‌تر در ۱۳ مه ۲۰۲۱ (۲۳ اردیبهشت) مثبت شده بود که به‌‌دنبال آن قیمت بیت کوین از ۵۰,۰۰۰ دلار به ۳۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد و فاصله قیمت با اوج تاریخی ۶۴,۰۰۰ دلاری بیشتر از قبل شد.


علاوه بر این، در جریان رشد ۱۰ برابری قیمت بیت کوین در طول ۱۱ ماه منتهی به آوریل ۲۰۲۱ (فروردین) که با رکوردشکنی تاریخی قیمت همراه بود، این شاخص عددی منفی را نشان می‌داد که به معنی برداشت بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال بود.


یک الگوی مشابه نیز هم‌زمان با جهش ۴۰ درصدی قیمت در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر) دیده شده بود که در ادامه به عبور قیمت از ۶۵,۰۰۰ دلار منجر شد.


بیت کوین در طول ۲۴ ساعت گذشته تقریبا بدون نوسان بوده است و در حال حاضر هر واحد از این ارز دیجیتال با قیمتی حدود ۴۷,۳۰۰ دلار معامله می‌شود. آن‌طور که از نمودار قیمت پیداست، بیت کوین از اوایل ماه دسامبر (آذر) در محدوده‌ای بین ۴۵,۵۰۰ تا ۵۲,۰۰۰ دلار گرفتار شده است.


صورت‌جلسه ماه دسامبر (آذر) بانک مرکزی آمریکا و داده‌های مربوط به وضعیت مشاغل در ایالات متحده که قرار است تا پایان این هفته منتشر شود، ممکن است نوساناتی در بازار بیت کوین ایجاد کند.


به‌گفته تحلیلگران «FXStreet»، انتظار می‌رود که پس از اضافه‌شدن ۲۱۰,۰۰۰ شغل جدید به اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر (آبان)، در طول یک ماه گذشته هم ۴۰۰,۰۰۰ شغل جدید در این کشور ایجاد شده باشد. اگر این داده‌ها بازتابندهٔ افزایش قدرت اقتصادی آمریکا باشند، قیمت دلار در بازارهای جهانی رشد خواهد کرد و بالطبع، بازار بیت کوین و سایر دارایی‌ها تحت فشار قرار می‌گیرد.


انتهای خبر

0
0