بااقتصاد
1400/07/11
16:16
اگر از صنعت پتروشیمی حمایت شود تا ۱۰سال دیگر نیازی به ارز نفت وجود ندارد

احمد مهدوی در نشست با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل و جمعی از مدیران پتروشیمی جم اظهار کرد: اگر از صنعت پتروشیمی حمایت شود تا ۱۰سال دیگر نیازی به ارز نفت وجود ندارد و ارز پتروشیمی‌ها حداقل ۶۰ الی ۷۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند و مشکلات تحریم به حداقل می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تاکید بر حمایت از توسعه صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی می‌تواند اقتصاد ایران را احیا کند.


احمد مهدوی در نشست با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل و جمعی از مدیران پتروشیمی جم اظهار کرد: ما کمیسیون صنایع را به خودمان خیلی نزدیک می‌دانیم و احساس می‌کنیم مشکلات را درک می‌کند. توقع این است که به ما کمک شود، چراکه اگر شما ما را پشتیبانی نکنید دچار مشکل می‌شویم.


وی ضمن تشکر از اعضای کمیسیون صنایع و هیئت رئیسه مجلس و فراکسیون توسعه صادرات گفت: راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی جم به تولید خاویار پتروشیمی کمک می‌کند، یعنی از طرح‌های پیشران با ارزش افزوده است.


دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به تحریم و مسائل و مشکلات ناشی از آن اظهار کرد: اگر از صنعت پتروشیمی حمایت شود تا ۱۰سال دیگر نیازی به ارز نفت وجود ندارد و ارز پتروشیمی‌ها حداقل ۶۰ الی ۷۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند و مشکلات تحریم به حداقل می‌رسد.


مهدوی یادآور شد: صنعت پتروشیمی به‌عنوان راه نجات و لکوموتیو حرکت اقتصادی کشور می‌تواند نقش ایفا کند، به شرطی که حرف‌ها و نیازهای ما را درک کنند.


ظرفیت‌های بالقوه صنعت پتروشیمی در کشور را باید به فعل رساند


رضا علیزاده - مدیرعامل پتروشیمی جم نیز در این نشست به جایگاه منحصربه‌فرد این مجتمع از نظر تنوع تولید و صادرات گفت: می‌توان با تصویب قوانین و ایجاد فرصت، ظرفیت‌های بالقوه کشور در حوزه پتروشیمی را به فعل رساند.


وی گفت: کمیسیون صنایع مجلس در رفع مشکلات و موانع تولید و توسعه کسب‌وکارها به‌ویژه در حوزه پتروشیمی‌ها جایگاه خاصی دارد.


وی با اشاره به بعضی از مشکلاتی که صنعت پتروشیمی در صحنه عمل با آن درگیر و روبه‌روست و امیدواریم کارگروه پتروشیمی کمیسیون صنایع مجلس نهایت همکاری، توجه و حمایت را از این حوزه به عمل بیاورد، افزود: ما مسائل موجود را منعکس می‌کنیم و انتظار داریم دیدگاه‌های انجمن صنفی و لوایحی که در عرصه پتروشیمی به مجلس می‌آید مورد توجه خاص نماینده‌ها و ریاست مجلس واقع شود.


مدیرعامل پتروشیمی جم به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان و صنایع مولد اشاره کرد و گفت: در میانه تحریم‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم، پتروشیمی‌ها نقش ارزنده‌ای در تامین ارز مورد نیاز کشور ایفا کرده‌اند. ظرفیت این صنعت چند برابر این است و می‌توان با جلوگیری از خام‌فروشی و توجه بیشتر به این عرصه، سود بیشتری را عاید کشور و فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد کرد و می‌توان با تصویب قوانین و ایجاد فرصت، ظرفیت‌های بالقوه کشور در حوزه پتروشیمی را به فعل رساند.


انتهای خبر

0
0