آکادمی هلاکوئی
1400/03/06
10:00
ارزش بازار استیبل کوین ها از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت

استیبل کوین ها نوعی دارایی مصنوعی هستند که…

استیبل کوین ها نوعی دارایی مصنوعی هستند که از قیمت یک دارایی دیگر پیروی می کنند. این دارایی ها به گونه ای طراحی شده اند که ارزشی مشابه با دارایی موردنظر خود دارند و اغلب قیمت ارزهای فیات مانند دلار آمریکا را ردیابی می کنند.


روز اول ژانویه (۱۲ دی ۹۹) حدود ۳۰ میلیارد دلار استیبل کوین در دسترس بود. بر اساس داده های The Block، این رقم از ابتدای سال تاکنون سه برابر شده و امروز به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد.


موجودی استیبل کوین - ارزش بازار استیبل کوین ها از مرز 100 میلیارد دلار گذشت

استیبل کوین USDT تتر همچنان بیش از ۶۰٪ از کل ارزش بازار استیبل کوین ها را در اختیار دارد. موجودی در گردش USDT در بلاکچین ترون نیز به طور چشمگیری پیشرفت کرده و اکنون از میزان موجودی آن در بستر اتریوم بیشتر است.


در حالی که در حال حاضر USDT استیبل کوین برتر در فضای رمزنگاری به شمار می آید، USDC تلاش می کند جای آن را بگیرد. مشارکت های عمده با نهادهایی مانند ویزا (Visa) رشد USDC را تسریع کرده است. اکنون تمام تراکنش های ارزهای رمزنگاری شده ای که با استفاده از ویزا کارت ها انجام می گیرند، با USDC و در بستر بلاکچین اتریوم تسویه می شود. این گام بزرگی در جهت پذیرش این استیبل کوین در سراسر جهان بوده است.


گفتنی است که ۲۰ میلیارد دلار USDC به صورت توکن ERC-۲۰ در بستر اتریوم موجود است که بخش اعظم کل موجودی آنرا تشکیل می دهد. موجودی USDC در بستر سولانا با ارزشی در حدود ۷۵۰ میلیون دلار نیز در رتبه بعد قرار دارد.


این رشد سریع را می توان با دو عامل مهم توضیح داد. اولا ، استفاده از استیبل کوین ها در فضای دیفای افزایش یافته است و کاربران می توانند به روشی مطمئن از آنها برای قرض دادن یا وام گرفتن استفاده کنند. علاوه بر این، استیبل کوین ها ابزار مبادله ای ساده ای را برای معامله گران فراهم می کنند تا بتوانند بدون برداشت واقعی وجوه و یا تبدیل دارایی به ارز فیات، از پوزیشن خود خارج شوند. از سوی دیگر تریدرها می توانند با تبدیل سود خود به دارایی های دارای پشتوانه دلاری از نوسانات قیمت در امان بمانند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptobriefing


انتهای خبر

0
0