کوینیت
1399/10/24
19:50
دولت در صنعت استخراج رمزارز فعالیتی ندارد و با فعالیت ماینرها نیز مقابله می‌کند!

رییس دفتر نهاد ریاست جمهور در حاشیه‌ی جلسه‌ی اخیر هیات دولت از دستور حسن روحانی به وزارت اطلاعات و وزارت کشور برای مقابله با فعالیت غیرمجاز ماینرها خبر داده است

نکات برگزیده مطلب بحث و گفتگو پیرامون تاثیر فعالیت ماینرها بر خاموشی‌های چند روز گذشته واکنش مسیولان دستگاه‌های مختلف دولتی را به همراه داشته است. محمود واعظی، رییس دفتر ریاست جمهوری پس از برگزاری جلسه‌ی اخیر هیات دولت از دستور رییس جمهور به وزارت کشور و اطلاعات برای مقابله با فعالیت ماینرها خبر داده است. وی همچنین فعالیت دولت در صنعت استخراج رمزارز را تکذیب کرده است.

دولت در صنعت استخراج رمزارز فعالیت ندارد

محمود واعظی، رییس دفتر ریاست جمهوری در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیات دولت شایعات منتشر شده پیرامون فعالیت دولت در صنعت استخراج رمزارز را رد کرده است.


واعظی افزود که در سال‌های گذشته تجهیزات استخراج بیت کوین به کشور وارد شده بود و به دلیل ابعاد کوچک این تجهیزات واردات آن به سادگی امکان‌پذیر بوده است اما بر دولت فشار وارد شده است تا قوانینی را برای فعالیت مجاز در این حوزه اعمال کند. وی اظهار داشت:


ادعای استخراج بیت کوین توسط دولت یک جفا است! دولت در این حوزه فعالیتی ندارد. محمود واعظی


رییس دفتر ریاست جمهوری اظهار داشت که ماینرها برای فعالیت باید مجوز وزارت صمت و تاییده‌ی وزارت نیرو را اخذ کنند. بر اساس اظهارات وی مکان ماینرهای مجاز مشخص است و امکان تعیین زمان مجاز فعالیت برای این دسته از ماینرها وجود دارد.


دستور رییس جمهور برای مقابله با فعالیت ماینرهای غیرمجاز


واعظی از دستور ریاست جمهور برای مقابله با فعالیت ماینرهای غیرمجاز خبر داده و اظهار داشت که روحانی به وزارت کشور و اطلاعات دستور داده است تا با استخراج غیرمجاز رمزارز مقابله کنند. وی افزود که انرژی مورد نیاز برای تامین گرمایش مردم نباید برای استخراج رمزارز مورد استفاده قرار بگیرد. با این وجود، بر اساس گزارش اخیر کوینیت سخنگوی صنعت برق کشور سهم ماینرها از توان تولیدی کل کشور را بسیار کوچک ارزیابی کرده است. بر اساس اظهارات وی ماینرها تنها ۶۰۰ مگاوات از مجموع برق تولیدی نیروگاه‌ها(۴۰ هزار مگاوات) را مصرف می‌کنند و در این میان سهم ماینرهای غیرمجاز تنها ۳۰۰ مگاوات عنوان شده است.


نظر شما نسبت به اظهارات اخیر رییس دفتر ریاست جمهوری نسبت به فعالیت دولت در صنعت استخراج رمزارز و دستور رییس جمهور برای مقابله با فعالیت ماینرهای غیرمجاز چیست؟ آیا فعالیت ماینرها را می‌توان به عنوان یک عامل تاثیرگذار بر خاموشی‌های اخیر در نظر گرفت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.


انتهای خبر

0
0