کانال تحلیلی پارسیس
1400/09/10
07:50
✅#نفت صبح چهارشنبه در آسیا افزایش یافت . به دلیل انتظارات مبنی بر اینکه #اوپک پلاس در نشست دو روزه خود، عرضه نفت را محدود خواهند کرد، بخشی از افت خ...

✅#نفت صبح چهارشنبه در آسیا افزایش یافت . به دلیل انتظارات مبنی بر اینکه #اوپک پلاس در نشست دو روزه خود، عرضه نفت را محدود خواهند کرد، بخشی از افت خود را جبران کرد.



🔆معاملات آتی نفت #برنت با ۲.۳۳ درصد افزایش به ۷۰.۸۴ دلار رسید. معاملات آتی WTI با ۲.۱۹ درصد افزایش به ۶۷.۶۳ دلار رسید و به مرز ۷۰ دلار رسید.



❗️انتظار می‌رود اوپک پلاس برنامه‌های اضافه کردن ۴۰۰ هزار بشکه در روز عرضه در ژانویه ۲۰۲۲ را متوقف کند. تقاضای سوخت نگران کننده است، اما چندین وزیر اوپک پلاس گفته اند که نیازی به تغییر برنامه ها نیست.



تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی گفتند: "بازار به دنبال نشانه هایی از تاثیر Omicron بر تقاضا است."


با این حال، حتی اگر اوپک پلاس با افزایش موافقت کند، تولیدکنندگان ممکن است برای عرضه نفت بیشتر مشکل داشته باشند.



‼️تهدید برای تقاضای نفت واقعی است. لوئیز دیکسون، تحلیلگر ارشد بازار نفت ریستاد انرژی، به رویترز گفت: موج دیگری از قرنطینه ها می تواند منجر به کاهش ۳ میلیون بشکه در روز تقاضای نفت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ شود.



📈در همین حال، عرضه نفت خام آمریکا در روز سه‌شنبه از سوی موسسه نفت آمریکا کاهش ۷۴۷ هزار بشکه‌ای را برای هفته منتهی به ۲۶ نوامبر نشان داد که کمتر از پیش‌بینی‌های تهیه‌شده توسط Investing به میزان ۱.۶۶۷ میلیون بشکه بود. API در هفته گذشته تولید ۲.۳۰۷ میلیون بشکه را گزارش کرد.



❓سرمایه گذاران اکنون منتظر عرضه نفت خام از سوی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده هستند که در اواخر روز منتشر می شود.



اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

انتهای خبر

0
0