آکادمی هلاکوئی
1400/10/13
14:30
ارزش قفل شده در پروتکل دیفای Convex Finance از ۲۰ میلیارد دلار عبور کرد

برنامه افزایش بازدهی Convex Finance یکشنبه گذشته، چند…

برنامه افزایش بازدهی Convex Finance یکشنبه گذشته، چند روز پس از تبدیل شدن به دومین پروتکل بزرگ مالی غیرمتمرکز (DeFi) توسط TVL، از ۲۰ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده (TVL) گذشت. پروژه‌های دیفای به جای واسطه‌ها برای خدمات مالی مانند وام، تجارت و وام‌گیری بر قراردادهای هوشمند متکی هستند.


داده‌های دیفای Llama نشان می‌دهد که این پلتفرم پس از راه‌اندازی در ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت)، ۶۸ میلیون دلار سرمایه قفل شده داشته و از پروژه‌های قدیمی‌تر در ماه‌های بعد پیشی گرفته است. این پروژه تنها یک ماه طول کشید تا یک میلیارد دلار را جذب کند و پنج ماه طول کشید تا به ۱۰ میلیارد دلار برسد. افزایش تقاضا برای این محصول منجر به افزایش ۱۰ میلیارد دلاری نقدینگی در دو ماه گذشته شده است.


کانوکس به کاربران اجازه می دهد به نقدینگی دسترسی داشته باشند و از صرافی Curve Finance مبتنی بر اتریوم که بزرگترین پروتکل دیفای با TVL ۲۳ میلیارد دلاری است، امکانات دریافت کنند.


توکن‌های CRV به‌عنوان پاداش فارمینگ بازدهی برای ارائه‌دهندگان نقدینگی در Curve Finance صادر می‌شوند و می‌توانند به CRV با امکان رای (veCRV) تبدیل شوند. توکن های veCRV به کاربران این امکان را می‌دهد تا در مدیریت پلتفرم شرکت کنند، جوایز و کارمزدهای بالاتر و ایردراپ دریافت کنند. توکن ها دارای زمان قفل هستند، به این معنی که کاربران تشویق می شوند CRV خود را برای مدت طولانی قفل کنند تا veCRV بیشتر و پاداش های پلتفرم بیشتری دریافت کنند. با این حال، این مکانیسم به طور موثر نقدینگی را قفل می کند و هزینه های فرصت را برای کاربران ایجاد می کند.


برای حل این مشکل، کانوکس تمام دارایی های کاربر را با هم ترکیب می کند تا بتواند توکن های CRV را خریداری کند، آن ها را به veCRV تبدیل کند و پاداش را برای ارائه دهندگان نقدینگی خود به حداکثر برساند. این امکان به کاربران کانوکس اجازه می‌دهد تا پاداش‌های صرافی Curve را بدون قفل کردن نشانه‌های منحنی برای دوره‌های طولانی دریافت کنند.


توکن‌های بومی کانوکس (CVX) در زمان نگارش این خبر با ۶.۶ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته با قیمت ۴۷ دلار معامله می‌شوند. بر اساس داده های CoinGecko، ارزش این شبکه بر اساس ارزش بازار بیش از ۲.۲ میلیارد دلار است.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0