واچ لیست بورس تهران
1399/09/24
11:34
#بازار با توجه به قیمت‌های جهانی به خصوص زنجیره فولاد و تثبیت نرخ دلار در قیمت‌های محدوده ۲۵ تومن طبیعتا رفتار این روزهای بازار هیچ توجیهی نداره ا...

#بازار



با توجه به قیمت‌های جهانی به خصوص زنجیره فولاد و تثبیت نرخ دلار در قیمت‌های محدوده ۲۵ تومن طبیعتا رفتار این روزهای بازار هیچ توجیهی نداره امااااا



اما فراموش نکنید بازار بورس ایران بازار پویایی نیست دستکاری زیاد میشه دستوری هست هروقت بخوان میتونن همه کاری بکنن.


به نظر من بازارساز به هیچ وجه تمایلی برای رشد بی حساب کتاب نمادها و کلیت بازار نداره که اتفاقا خوبم هست.



یه بحث دیگه معاملات الگوریتمی هست که قطعا روی سهام بزرگ تاثیر میذاره و با کمک بازارگردانی نمادها دایما فشار فروش ایجاد میکنه و همین معاملات هم هست که اجازه رشد بی حساب کتاب نمیده. بازارگردان اساسا وظیفه‌اش همینه که رفتار قیمتی سهم رو کنترل کنه ولی خب برای ایجاد یک هیجان منفی رنج تا صف فروش هم میکشه تا کسی خیالات خام برش نداره!!



به هر حال به نظر من بازار رفتار خوبی داره. همین الان اکثر نمادهای پرپتانسیل و ارزنده که از کف قیمتی خودشون خیلی بالا نیومدن خوب معامله میشن و صف فروش خاصی نداریم.



طبیعتا خریدارها هم مثل گذشته گاز انبری عمل نمیکنن و به صورت پله‌ای با صبر و حوصله اقدام به خرید میکنن و توصیه‌ی ما به شما دوستان هم همین است.



رفتار گله‌ای در بازار روز به روز کمتر خواهد شد و نمادهای پرپتانسیل مسیر حرکتی خودشون رو با تمام فراز و نشیب ها ادامه خواهند داد.


پس در نمادهای ارزنده به صورت پله‌ای و با مدیریت سرمایه ورود کنید و صبور باشید تا زمانی که به ارزش واقعی خودشون برسن.



فراموش نکنید ممکن است چندین سال، بله چندین سال شاخص در محدوده ۱۲۰۰ تا ۲ میلیون نوسان کنه و در این میان فقط نمادهای پرپتانسیل و ارزنده هستند که توانایی بازپس گرفتن سقف‌های خودشون رو دارن.



فکر نکنید هر سهمی فاصله‌ی بیشتری با سقف داره پس گزینه جذابتری است ممکنه اون سهم تا سال‌ها رنگ قیمت مرداد خودش رو نبینه.



پس تنها و تنها بر اساس ارزندگی و پتانسیل درونی شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنید.


@my_watchlist

انتهای خبر

0
0