مبین تحلیل
1400/03/15
16:53
ارز و طلا در هفته ای که گذشت بازار سرمایه بعد از مدت ها بازدهی بهتری را نسبت به بازار های موازی خود ثبت کرد، و بازار طلا جهانی که در روز پنجشنبه اخ...

ارز و طلا


در هفته ای که گذشت بازار سرمایه بعد از مدت ها بازدهی بهتری را نسبت به بازار های موازی خود ثبت کرد، و بازار طلا جهانی که در روز پنجشنبه اخر هفته با یک ریزش ۲.۵ درصدی به محدوده ۱۸۶۷ دلار وارد شد، ریزش اصلاحی طلا پس از رشد نیمه جان روز های اخیر دور از انتظار نبود و این ریزش را می توان یک اصلاح و رفع خستگی حرکت صعودی دانست، اما در بازار داخل با رشد قیمت دلار پی استعفا ریس بانک مرکزی روند صعودی گرفت و در اخرین روز معاملاتی خود قبل از تعطیلات خرداد ماه در محدوده ۱۰ میلیون ۷۲۰ تومان فعاایت خود را به پایان رساند. این رشد طلا در روز اخیر همگام با ریزش مجدد نرخ دلار نشد و پس از افت دلار می انتشار اخبار های وین تا ۲۳ هزار ۵۰۰ تومان باعث افزایش حباب سکه به ۱۹۰ هزار تومان شد، محدوده حباب سکه مدتی است که در محدوده ۳۷۰ به پایین قرار دارد که در صورت افزایش حباب سکه از این محدوده می توان انتظار رشد بیشتری را برای حباب سکه و شاید رشد قیمت سکه انتظار داشته باشیم.


معاملات بازار آتی


در بازار آتی بورس نیز زعفران نگین که دارای بیشترین حجم معاملات این بازار است در قرار داد سررسید شهریور ماه مدت هاست که در یک روند رنج در محدوده ۱۳ هرار تومان قرار دارد اما نکته قابل اهمیت برای فعالان این حوزه اهرم ۵ است که می توانند برای نوسانات ریز این بازار در ریزش ها و یا صعود ها در ریز نوسانات بازدهی مناسبی کسب کنند، اما به دلیل اهرم دار بودن این معاملات رعایت اصول معامله گری الزامیست، در بازار نقره در سر رسید خرداد نیز که بیشترین حجم معاملات را دارد رشد قابل توجه ای را شاهد بودیم که پس از شکست مقاومت محدوده ۱۴ هزار تومان در آخرین روز معاملات فعالیت خود را در محدوده ۲۰ هزار ۶۰۰ تومان به پایان رساند، پس از بازگشایی نقره در بورس کالا معامله گران این حوزه انتظار حرکات مشابه ای نسبت به انس جهانی و نقره جهانی داشتند اما در ابتدا این اتفاق رخ نداد ولی هم اکنون شاهد آن هستیم که بازار کمی پویا تر شده است و می توان یک همگرایی بین این دو بازار باهم بزای تحلیل داشته باشیم.


رمز ارزها


بانک مرکزی هند در یادداشتی اعلام کرد که بیت کوین و صرافی های ارز دیجیتال ممنوعیتی ندارند و بانک ها نیز میتوانند با رعایت قوانین احراز هوییت به ارز های دیجیتال ورود کنند. بایننس کوین با کوین BNB در رده چهارم ارزش بازار با ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای بار دوم قرار گرفت.


جی پی مورگان: ‌افت قیمت بیت کوین باعث شده تا سرمایه ها از بازار رمز ارز به سمت بازار های سنتی مانند طلا برود. به گزارش Santiment, ده نهنگ برتر #اتریوم هم اکنون بیش از ۱۹ میلیون اتریوم را دراختیار دارند. پیتر برنت، در توییتی که منتشر کرد ، با اشاره به اوج ۶۴،۷۰۰ دلاری و کف ۳۰،۰۰۰ دلاری بیت کوین اعلام کرد که ۲۱،۰۰۰ دلار بدترین وضعیتی است که میتوان برای بیت کوین متصور شد. اگر بازه ی آدرس هایی که بیت کوین را برای مدت زمانی بیش از ۵ ماه خریداری کرده اند و نفروخته اند را هودلر های بلند مدتی در نظر بگیریم، خواهیم دید که با قیمت فعلی ، آنها به قیمت خرید خود در اواخر ماه دسامبر و اوایل ژانویه نزدیک شده اند و سطح قیمت فعلی میتواند واکنش بازگشتی خوبی را به ثبت برساند. هزینه های تراکنش های بیت کوین و اتریوم به سطوحی بازگشته اند که از ژانویه ۲۰۲۱ و آگوست و سپتامبر ۲۰۲۰ شاهد آن نبوده ایم . دلیل این موضوع این میتواد به کاهش معاملات بر روی شبکه بیت کوین مربوط باشد.


کریپتو کوانت: هش ریت بیت کوین دوبره برگشت که بنظر می رسد ماینر ها در حال جمع آوری هستند. تعداد برداشت تتر #USDT از صرافی ها به کمترین میزان خود در ۲۲ ماه گذشته رسیده است. در ماه می ، مجموع معاملات Spot ارز های دیجیتال در صرافی های مختلف، رکورد تاریخی جدیدی به ثبت رساند. گوگل که از سال ۲۰۱۸ تبلیغات صرافی و کیف پول های دیجیتال را در سرویس های خود ممنوع کرده بود ، اعلام کرد از سوم آگوست این ممنوعیت برداشته خواهد شد. بازار NFT متاپلکس در بستر SOLANA راه اندازی شد که میتواند نشانه ادامه پذیرش فناوری NFT باشد. دریافت سقف سود سالیانه ی ۲۰ درصدی برای رمزارز RIF در بخش Saving صرافی بایننس فراهم شده است.



انتهای خبر

0
0