رمزارز نیوز
1402/03/10
20:00
ماجرای هکری که مانع سرقت ۵۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال شد!

هکرهای کلاه‌سفید با حفظ امنیت بلاک چین ترون (TRON)، موفق به خنثی‌کردن یک آسیب‌پذیری در حساب چند امضایی… مطالعه مطلب ...

هکرهای کلاه‌سفید با حفظ امنیت بلاک چین ترون (TRON)، موفق به خنثی‌کردن یک آسیب‌پذیری در حساب چند امضایی (multi-sig) شدند که می‌توانست تا ۵۰۰ میلیون دلار زیان مالی به این شبکه وارد کند.


در دنیای وب ۳، هکرها و بدافزارها باهدف بهره‌برداری از نقاط ضعف هر شبکه و سرقت اموال آن‌ها، به‌طور مداوم در حال فعالیت هستند؛ اما هکرهای کلاه‌سفید به‌عنوان قهرمانان، با شناسایی و گزارش ضعف‌ها به تیم‌های مربوطه، به‌طور فعال و تاحدامکان، از سوءاستفاده از این آسیب‌پذیری‌ها جلوگیری می‌کنند.


به گزارش تیم امنیت سایبری شرکت dWallet Labs، سیستم چند امضایی ترون دارای یک حفره امنیتی بود که می‌توانست ۵۰۰ میلیون دلار را در معرض خطر قرار دهد.


بعد از شناسایی، این مشکل امنیتی در تاریخ ۱۹ فوریه به تیم ترون گزارش داده شد. درنهایت، ترون توانست این مشکل را برطرف کند و برای هکرهای کلاه‌سفید هم جایزه‌ای در نظر گرفت.


رمزارزها و حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi)، از اهداف رایج و جذاب این‌گونه حملات هستند؛ اما اقدامات کارشناسان امنیتی در این حوزه، زیرساخت رمزارزها را ایمن‌تر می‌کند.


هکرهای کلاه‌سفید تنها در سال ۲۰۲۲ با گزارش این‌گونه مشکلات امنیتی در پروژه‌های رمزارزی بیش از ۲۰ میلیارد دلار را نجات دادند.


انتهای خبر

0
0