اقتصاد آنلاین
1399/11/05
12:54
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ ترس در جان حقیقی‌ها رسوخ کرده!

افراد حقیقی در بورس امروز ۴۴۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین سهام سرمایه‌گذاری بهمن بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده ؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۴۴۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۸هزار و ۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۱درصد یعنی دو هزار و ۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «سرمایه‌گذاری‌ها»، «بیمه و صندوق ‌بازنشستگی» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «استخراج کانه‌های فلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «وبهمن»، «کساوه» و «پارسان» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شکبیر»، «شفن» و «فجر» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری بهمن معادل ۲۴میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی امیرکبیر با برتری ۹۸میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۱۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۹۹۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید


تغییر مالکیت صنایع 99.11.05
تغییر مالکیت سهام 99.11.05
انتهای خبر

0
0