بورسینه
1400/03/23
16:15
🔹روز جاری در مجموع حدود دو هزار و ۴۹۰میلیارد سهام خرید و فروش شد که پنج نماد #وپاسار، #خودرو، #شپنا، #خپارس و #خساپا به ترتیب در رتبه اول تا پنجم ل...

🔹روز جاری در مجموع حدود دو هزار و ۴۹۰میلیارد سهام خرید و فروش شد که پنج نماد #وپاسار، #خودرو، #شپنا، #خپارس و #خساپا به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.



🔹در دومین روز هفته ۱۱۰میلیارد تومان سهام بانک پاسارگاد دست به دست شد، ایران خودرو پس از معاملاتی به ارزش ۱۰۵میلیارد تومان دوم شد و سهام پالایش نفت اصفهان نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.



🔹سهام شیر پاستوریزه پگاه فارس (#غفارس) پس از بازگشایی ۶درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام احیاء صنایع خراسان (#واحصا) با افت ۳۸درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.



🔹بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که ۴۳۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات ۳۲۰میلیارد تومانی دوم شد و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» در جایگاه سوم قرار گرفت.



🔹امروز ۳.۸درصد از کل سهام گسترش صنایع روی ایرانیان (#فگستر) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۲۹.۸درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در دو سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۱نماد نخست اختصاص داشت.


#بورسینه

انتهای خبر

0
0