بورس پرس
1399/07/22
13:45
عرضه سهام دولت در شرکت های پتروپالایشی، بانکی و ... در بورس ادامه دارد

رییس جمهور گفت: عرضه سهام دولت در شرکت های پترو پالایشی، بانکی و ... از مصادیق عینی رونق، فسادزادیی از اقتصاد و ایجاد فرصت برای آحاد مردم است که از روش های مختلف محقق شده و ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از گزارش رییس بانک مرکزی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی برای دسترسی و استفاده از منابع ارزی مسدود شده در خارج گفت: هر چند تحریم‌های آمریکا شرایط سختی برای تعاملات اقتصادی ایجاد کرده اما با تلاش های انجام شده، استفاده از این منابع در حال افزایش است و تخصیص منابع به مصارف کالا‌های اساسی و نیاز‌های تولیدی استمرار خواهد یافت.


وی پس از استماع گزارش وزیر خارجه از سفر به چین افزود: توسعه اقتصادی همه کشور‌ها بصورت ملموس با دیپلماسی اقتصادی گره خورده است. باید در این مقطع با تقویت اولویت های ارتباطی با چین، کشور‌های منطقه اوراسیا و همسایگان در حوزه‌های مختلف از انرژی تا فناوری برای توسعه روابط اقتصادی برنامه ریزی ویژه ای انجام دهیم.


رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت به دنبال تسریع در پیگیری اجرای توافقات با کشور‌های منطقه است، عنوان کرد: در این زمینه فعال شدن کمیسیون های مشترک اقتصادی با کشور‌های هدف ضروری است و در اهداف اقتصادی تجارت با شرق و همسایگان، توجه به سیاست صادرات محور بودن باید در اولویت قرار گیرد. گسترش همکاری با اتحادیه اوراسیا از نظر اقتصادی قدم بسیار مهمی است. ایران علاوه بر ظرفیت تولید و تامین واردات برخی از این کشورها با توجه به قرار گرفتن در بهترین موقعیت ترانزیتی می تواند مسیری مناسب برای ترانزیت کالا‌های کشور‌های عضو این اتحادیه باشد.


روحانی تاکید بر واگذاری سهام دستگاه های دولتی را نشان از عزم راسخ دولت برای بهینهسازی روند خصوصی سازی برشمرد و اطمینان داد برنامه عرضه سهام شرکت های دولتی در بازار سرمایه بدون تردید ادامه خواهد یافت. این امر در راستای چابک سازی، اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و حمایت از بازار سرمایه بویژه هدایت نقدینگی به سوی اشتغال مولد و در مجموع مردم محور کردن اقتصاد، شفاف سازی فعالیت های اقتصادی و زدودن فساد از بدنة اقتصاد انجام می‌گیرد.


وی تصریح کرد: رونق، پویایی و فساد زدایی جدی از اقتصاد و ایجاد فرصت برابر برای آحاد مردم از طریق تداوم عرضه سهام بنگاه های بزرگ و متوسط باید با یک طرح دقیق انجام گیرد که دولت چنین طرحی را تهیه کرده و با دقت و جدیت در حال اجرای آن است. عرضه سهام شرکت های بزرگ پتروشیمی، پالایشی، فلزی، بانکی، بیمه ای، خودرویی و زیرمجموعه های آنها از مصادیق عینی این برنامه است که از طریق عرضه مستقیم و صندوق های مالی قابل معامله (ETF) و سایر روش ها تحقق پیدا کرده و این روند ادامه دارد.


همچنین روحانی پس از گزارش وزیر راه درخصوص پرداخت تسهیلات کرونایی به شرکت‌های حمل و نقل هوایی و ریلی برای رفع موانع و تسریع و تسهیل در پرداخت مالی و تسهیلات در نظر گرفته و مصوب ستاد ملی کرونا دستورات لازم را صادر کرد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0