بورس۲۴
1401/11/04
13:01
افت ۳۰ درصدی ارزش معاملات خرد

طی روز جاری ارزش معاملات خرد با افت ۳۰ درصدی نسبت به دیروز به محدوده ۶,۵ همت رسید.

افت 30 درصدی ارزش معاملات خرد

بورس۲۴ : معاملات امروز از همان ابتدا با برتری عرضه کنندگان آغاز شد. این شرایط تا نیم ساعت پایانی ادامه داشت اما بعد از ساعت ۱۲ شاهد بهبود نسبی قدرت خریداران بودیم. به طوری که در انتهای بازار تقریبا نیمی از نمادها در محدوده مثبت قرار داشتند. در حالی که در ابتدا حدود ۶۰ درصد از نمادها منفی بودند. تا ساعت ۱۲ بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان خروج پول خرد از بازار صورت گرفته بود اما با بهتر شدن معاملات در نیم ساعت آخر حدود ۵۰ میلیارد تومان نقدینگی مجددا به بازار برگشت داده شد.


طی روز جاری ارزش معاملات خرد با افت ۳۰ درصدی نسبت به دیروز به محدوده ۶,۵ همت رسید. پرمعامله ترین گروه ها به ترتیب خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، هتل و رستوران و انبوه سازی بودند. بیشترین معاملات در نمادهای گدنا، خودرو، فروژ، گشان، خگستر، خساپا، خاور، شتران، وبملت، حفارس، کرمان، شپنا و دانا انجام گرفت.


تراز پول خرد بازار منفی ۱۳۰ میلیارد تومان و در صندوق های با درآمد ثابت مثبت ۱۶۰ میلیارد تومان بود.


صدرنشین ورود پول های خرد به ترتیب گروه های سایر محصولات کانی غیرفلزی، حمل و نقل، بیمه، محصولات غذایی، ساخت محصولات فلزی و دارویی و همچنان نمادهای حآفرین، خودرو، فروژ، دانا، کرازی، اتکام، غمینو، خپویش، کاذر و دفارا بودند.


در گروه های بانکداری، فرآورده های نفتی، محصولات شیمیایی و شرکت های چندرشته ای و نمادهای خاور، فملی، وبملت، شپنا، فولاد، شتران، نوری، وتجارت و وغدیر شاهد بیشترین خروج پول خرد و عمده ترین حمایت حقوقی ها بودیم.


شاخص کل افت ۷,۸۹۲ واحدی معادل ۰,۴۸ درصد را ثبت کرد و در محدوده ۱ میلیون و ۶۴۶ هزار واحد ایستاد. شتران، شستا، وبملت، شپنا، میدکو، شبندر و وپاسار بیشترین نقش را در افت امروز شاخص ایفا کردند.


شاخص هموزن هم ۲۹۲ واحد رشد را به ثبت رساند و در نزدیکی ارتفاع ۵۲۳ هزار واحد آرام گرفت. شاخص فرابورس نیز ۷۸ واحد کاهش داشت.

انتهای خبر

0
0