مبین تحلیل
1399/12/05
14:00
#رمز_ارز #بیتکوین بخش دوم 🔸نسیم نیکلاس طالب، نویسنده معروف لبنانی-آمریکایی در آخرین توییت خود اعلام کرد که "خود را از شر بیتکوین هایم خلاص کردم" ...

#رمز_ارز


#بیتکوین



بخش دوم



🔸نسیم نیکلاس طالب، نویسنده معروف لبنانی-آمریکایی در آخرین توییت خود اعلام کرد که "خود را از شر بیتکوین هایم خلاص کردم" توجیه وی ۳ چیز بود.۱- نوسان بیش از حدکه نمی توان با آن محصولات را قیمت گذاری کرد ۲- ورود افراد علم ستیز و غیرواقع گرا به آن ۳- عدم وجود مزیت در فرار از کنترل دولت چرا که از پول نقد نیز قابل پیگیری تر است.این گزاره ها اگرچه محل بحث اند اما همه ماجرا نیستند.بهتر است قبل از هرچیزی این سوال را مطرح کنیم که چرا مردم به سمت خرید رمزارز ها کشیده میشوند؟



🔸تصور عموم، نگاه "ارز" محور به رمز ارز ها است و آن را آینده دنیای رمز و تراکنش های می دانند.اگر بیتکوین را پرچم دار رمز ارزها بدانیم باید گفت اگر قرار است آن را به مفهوم یک ارز قبول کنیم پس باید بتوان با آن اجناس را قیمت گذاری کرد، ثبت حسابداری کرد و تراکنش های سریعی با آن برقرار کرد.نوسانات زیاد و تراکنش های کند فعلا این امکان را به این رمز ارز نمی دهد.پس تصور مردم برای خرید رمزارز ها چیست؟



🔸تصور مردم،پیش بینی آینده و البته خوش بینی به آن است.همه رمزارز ها در دنیا( به غیر از بیتکوین) برای حل یک مسئله به وجود آمده است و عموم به این موضوع که آینده ازان رمزارز ها می باشد خوش بین اند و تصور می کنند آینده قیمت بسیار بیشتری برای رمزارز ها باید قائل بود و لذا امروز به سراغ خرید آنها می روند. جواب اصلی این است که مردم و خردجمعی اشتباه نمی کنند اما ممکن است خوش بینی افراطی به همراه داشته باشند.!



🔸اواخر قرن بیستم با ظهور اینترنت و کامپیوترهای خانگی،بسیاری از شرکت ها به سراغ استفاده از اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی رفته و مردم هم تا جایی که توانستند سهام این شرکت هارا در بورس خریدند. اما تنها چند وقت بعد،در اوایل قرن جدید، این حباب(داتکام) ترکید و بسیاری از سرمایه ها از بین رفت.ما امروز می بینیم که دنیای بدون اینترنت حتی قابل تصور کردن نیست و این یعنی مردم ۲۵ سال پیش این موضوع را به خوبی پیش بینی کرده بودند،اما احساس می کردند که دنیا قرار است ظرف چند سال و در کوتاه مدت در سیطره شرکت های اینترنتی بی افتد که خوش بینی افراطی بود.



➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0