بورس۲۴
1400/06/27
12:56
خروج ۸۴۰ میلیارد تومانی نقدینگی خرد از بورس

در نخستین روز از هفته پایانی شهریور ماه حقیقی ها بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج و حدود ۹۴ میلیارد تومان سرمایه به صندوق های قابل معامله تزریق کردند. ارزش معاملات خرد بدون احتساب صندوق های قابل معامله به کمتر از ۶ هزار میلیارد تومان رسید. با در نظر گرفتن معاملات صندوق های قابل معامله این رقم حدود ۶،۴۰۰ میلیارد تومان بود.

خروج ٨۴٠ میلیارد تومانی نقدینگی خرد از بورس

بورس۲۴ : در نخستین روز از هفته پایانی شهریور ماه حقیقی ها بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج و حدود ۹۴ میلیارد تومان سرمایه به صندوق های قابل معامله تزریق کردند. ارزش معاملات خرد بدون احتساب صندوق های قابل معامله به کمتر از ۶ هزار میلیارد تومان رسید. با در نظر گرفتن معاملات صندوق های قابل معامله این رقم حدود ۶،۴۰۰ میلیارد تومان بود.


ارزش صفوف فروش در ابتدای بازار حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در پایان بازار به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان رسید. ارزش صفوف خرید نیز از حدود ۴،۲۰۰ میلیارد تومان به کمتر از ۱،۵۰۰ میلیارد تومان تغییر یافت.


پرمعامله ترین گروه ها از لحاظ ریالی به ترتیب شیمیایی، فلزی، خودرو و قطعه ساز، سرمایه گذاری و فرآورده های نفتی بودند. گروه های فلزی، فرآورده های نفتی، شیمیایی، بانکی، خودرو و قطعه ساز با بیشترین خروج پول حقیقی مواجه شدند اما در گروه های محصولات کاغذی، سرمایه گذاری ها، پیمانکاری صنعتی، رایانه و خرده فروشی شاهد تزریق کم رمق نقدینگی خرد بودیم.


در بین نمادها آرین، چکاوهح، مدیریت، شستا، مفاخر، کنورح، افق، تنوین، خصدرا و غصینو با بیشترین ورود پول حقیقی همراه شدند اما در نمادهای شپنا، رمپنا، شتران، وپارس، فولاد، فملی، شبندر، وغدیر و فارس حقیقی های بازار بیشترین خروج پول را رقم زدند.


شاخص کل که بیش از همه تحت تاثیر نمادهای فولاد، کگل، فملی، کچاد، پارسان، شپنا و ومعادن قرار داشت با اصلاح حدود ۳۸ هزار واحدی معادل ۲،۵۵ درصد تا محدوده ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار واحد عقب نشینی کرد. شاخص هموزن هم با ریزش بیش از ۱۰ هزار واحدی به محدوده ۴۳۹ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس نیز با افت ۵۲۸ واحد در محدوده ۲۱،۴۶۸ واحد قرار گرفت.



"بورس ۲۴" دارنده مجوز مشاوره رسمی سرمایه گذاری از "بورس" روزانه ده ها محتوای خبری-تحلیلی را در اختیار شما مخاطب گرامی قرار می دهد ، بخشی از محتوای تولید شده به دلیل اثر گذاری مستقیم بر معاملات شما در بورس شامل پیش بینی جامع بازار ، تحلیل سهم ها ، سیگنال خرید و فروش ، معرفی هفتگی سبد سهام ، اخبار ویژه از شرکت ها ، مشاوره آنلاین و... به صورت ویژه ارائه می شود ، لذا پیشنهاد می گردد برای استفاده کامل از خدمات تحلیلی ، خبری و مشاوره ای این رسانه به خانواده بزرگ مشترکین ویژه بپیوندید.

انتهای خبر

0
0