اماکو (مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر)
1400/01/08
08:13
#چند_خبر_مهم 1️⃣کل زنجیره فولاد به بورس کالا می‌آید/ قیمت‌گذاری دستوری علاج کار نیست سلطانی‌نژاد گفت: همه به این نتیجه رسیدند که قیمت‌گذاری یا ...

#چند_خبر_مهم



۱️⃣ کل زنجیره فولاد به بورس کالا می‌آید/ قیمت‌گذاری دستوری علاج کار نیست سلطانی‌نژاد گفت: همه به این نتیجه رسیدند که قیمت‌گذاری یا دستوری و یا مبتنی بر عرضه و تقاضا باید باشد.



۲️⃣ظریف: رفع تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند زمینه اجرای کامل برجام را فراهم کند


ظریف: سابقه روابط دو تمدن بزرگ ایران و چین به قرن‌ها قبل باز می‌گردد و با امضای نقشه راه برنامه همکاری جامع، روابط بیش از پیش مستحکم‌تر خواهد شد. چین دوست دوران سختی‌هاست و ما از مواضع و اقدامات چین در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تشکر و قدردانی می‌کنیم. رفع تحریم‌ها علیه ایران، می‌تواند زمینه اجرای کامل برجام را فراهم کند.


وانگ‌یی: روابط دو کشور به سطح مشارکت راهبردی رسیده و چین به دنبال ارتقای همه جانبه روابط با ایران است. امضای نقشه راه همکاری جامع دو کشور نشان دهنده اراده پکن برای تنظیم روابط در بالاترین سطح ممکن است.



۳️⃣ نیویورک تایمز: سند همکاری ایران و چین بستری برای سرمایه گذاری سنگین پکن در ایران است .


چین در سند همکاری با ایران توافق کرده که ظرف ۲۵ سال آینده در ازای دریافت بدون وقفه نفت از ایران، سرمایه گذاری قابل توجهی در ایران انجام دهد.


این سند در حالی امضاء شده که رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشت به توافقی که سلفش از آن خارج شده پیشنهاد مذاکره داده است. او اما می‌گوید که ایران باید به تعهداتش در توافق برجام بازگردد.


ایران، پیشنهاد آمریکا را رد کرده و گفته که این کشور باید نخستین گام برای فعال شدن توافق را که با اعمال تحریم نقض کرده بردارد.


چین نیز به عنوان یکی از طرف‌های امضاء کننده برجام از موضع ایران حمایت می‌کند.



۴️⃣دویچهوله به نقل از صاحب کشتی «اورگیون» اعلام کرد که کانال سوئز تا ساعاتی دیگر بازگشایی می‌شود و این کشتی روی آب شناور خواهد شد. این درحالیاست که دیروز خبرگزاری‌ها اعلام کردند که بازگشایی کانال سوئز هفته‌ها طول خواهد کشید.


۵️⃣وزیر اقتصاد:


رفتارهای غیرحرفه‌ای دل سهام‌داران را خالی کرد


با محدود کردن دامنه نوسان بورس مخالفم چون خصوصیت بازار سرمایه نقدشوندگی بالاست.



۶️⃣ بخشی از سهام شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری ملی ایران، تولید تجهیزات سنگین هپکو، ایران ترانسفو، بیمه البرز، بیمه اتکایی امین و ایران خودرو، به بانک های صادرات، تجارت و ملت از سوی دولت بابت بدهی های قبلی، منتقل گردید.




www.emaco.pro

انتهای خبر

0
0