بورس۲۴
1401/07/01
19:47
پیش بینی بورس روز شنبه ۲مهرماه ۱۴۰۱

برای بازار روز شنبه که اولین روز معاملاتی پاییز می باشد پیش بینی میکنیم توجه سهامداران به تک سهم های خاص باشد و کلیت بازار نیز با توجه به رسیدن به حمایت تکنیکالی شاخص کل جو متعادل رو به مثبتی داشته باشند . مادامی که شاهد رشد محسوس در ارزش معاملات نباشیم ، جو بازار همچنان رکودی خواهد بود...

بورس۲۴ : بازار سهام روز چهارشنبه را با افت ۱۱هزار ۳۸۰ واحدی به پایان رساند تا با بازدهی منفی شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار برسد .


ارزش معاملات خرد معادل ۲۱۴۵ میلیارد تومان بود که مانند روزهای گذشته عدد بسیار کمی می باشد و نشان از رکود بازار دارد .میانگین ارزش معاملات در یک ماه گذشته ۳۰۰۰ میلیارد تومان بوده است. همچنین در این روز ۹۴ میلیارد تومان پول حقیقی ها از بازار خارج شد . بازدهی شاخص کل بورس در هفته آخر شهریور منفی ۲.۴۵ درصد بود. بازدهی ماهیانه شاخص در شهریور ماه نیز معادل منفی ۴.۸۷ درصد به ثبت رسید که این عدد بالاترین ریزش ماهیانه شاخص از ابتدای سال تاکنون است. بازدهی ماهیانه شاخص هم وزن نیز معادل منفی ۰.۳۲ درصد بوده است .


روند بازار در سه ماه اخیر به این صورت بوده است که سهامداران بدون توجه به ارزش ذاتی سهام خود حاضرند به هر قیمتی آن را به فروش رسانده و از بازار خارج شوند . از جمله دلایل این اصلاح می توان به رکود اقتصاد جهانی و کاهش قیمت کامودیتی ها ، فضای مبهم اقتصاد داخلی و عدم تعیین تکلیف شدن برجام اشاره کرد .


در روز چهارشنبه سهامداران حقیقی نمادهای فولاد ، فرابورس ، شکربن و وبصادر را با اشتیاق بیشتری خریداری کردند و بیشترین ورود پول حقیقی ها در این نمادها به ثبت رسید . حقوقی های بازار نیز از نمادهای خصدرا ، بپاس ، خودرو و فپنتا بیشترین حمایت کردند . البته در اواخر بازار شاهد رنج مثبت ضعیفی در گروه خودرو بودیم که به نظر می رسد شنبه این گروه جو متعادل رو به مثبتی را داشته باشد .


برای بازار روز شنبه که اولین روز معاملاتی پاییز می باشد پیش بینی میکنیم توجه سهامداران به تک سهم های خاص باشد و کلیت بازار نیز با توجه به رسیدن به حمایت تکنیکالی شاخص کل جو متعادل رو به مثبتی داشته باشند . مادامی که شاهد رشد محسوس در ارزش معاملات نباشیم ، جو بازار همچنان رکودی خواهد بود .


مشاهده گزارش کامل چشم انداز بورس فردا

انتهای خبر

0
0