بورسینه
1400/07/24
13:08
📌سکه و زعفران در جایگاه اول و دوم بازار گواهی سپرده کالایی 🔹در جریان معاملات هفته منتهی به ۲۳ مهر ماه در بازار مالی بورس کالای ایران یک میلیون و ۲...

📌 سکه و زعفران در جایگاه اول و دوم بازار گواهی سپرده کالایی



🔹در جریان معاملات هفته منتهی به ۲۳ مهر ماه در بازار مالی بورس کالای ایران یک میلیون و ۲۷۵ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۹۸۲ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال بر پایه دارایی های سکه طلا، زعفران نگین و پوشال، زیره سبز، پسته فندقی و برنج طارم دست به دست شد که رشد ۱۱ درصدی حجم و ۳۵ درصدی ارزش معاملات نسبت به هفته قبل تر به ثبت رسید؛ در معاملات هفته گذشته، سکه طلا و زعفران نگین به ترتیب در جایگاه اول و دوم بازار قرار گرفتند.


🔸طی معاملات هفته گذشته سکه طلا با ۷۸۲ هزار و ۷۰۰ گواهی سپرده به ارزش ۹۰۴ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال به لحاظ حجم و ارزش معاملات در جایگاه نخست ایستاد.


🔹زعفران نگین با ۴۶۷ هزار و ۸۱ گواهی سپرده به ارزش ۷۳ میلیارد و ۱۴۹ میلیون ریال جایگاه دوم حجم و ارزش معاملات را کسب کرد.


🔸معامله گران ۲۱ هزار و ۳۵۵ گواهی سپرده زعفران پوشال را نیز دست به دست کردند و ارزش ۲ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریالی را برای این دارایی پایه مذکور رقم زدند تا با این آمار معاملاتی، زعفران پوشال، رتبه سوم حجم و ارزش معاملات هفتگی را کسب کند.




انتهای خبر

0
0