صکوک
1401/05/18
12:03
صدور موافقت اصولی انتشار صکوک اجاره ۲۰ هزار میلیارد ریالی برای صبا تامین

سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (سهامی عام) را به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال صادر نمود. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، دارایی مبنای انتشار این اوراق بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین می‌باشد که…

سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (سهامی عام) را به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال صادر نمود.


به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، دارایی مبنای انتشار این اوراق بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین می‌باشد که توسط نهاد واسط از شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می‌گردد.


این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره‌بهای ۱۹ درصد می‌باشد که این اجاره‌بها هر شش ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌گردد و عرضه آن در صورت اخذ مجوز انتشار، از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.


جهت تضمین پرداخت اجاره‌بها و اصل این اوراق در سررسید، پرتفویی از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری صدر تامین و بانک تجارت با در نظر گرفتن رتبه اعتباری A- بلندمدت و A۱ کوتاه‌مدت بانی توثیق گردیده است.


عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری صبا تامین بوده و مسئولیت بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه امین می‌باشد.


انتهای خبر

0
0