اخبار اکس نوین
1400/06/27
09:56
آنتونی اسکاراموچی: بیت کوین می‌تواند به ارز ذخیره جهانی تبدیل شود

اکس نوین: آنتونی اسکاراموچی، سرمایه‌گذار مطرح آمریکایی معتقد است بیت کوین یک استاندارد پولی است که می‌تواند روزی به ارز ذخیره جهانی تبدیل شود. به عقیده او، نوسانات دارایی‌های دیجیتال به خاطر آن است که این دارایی‌ها هنوز در مراحل اولیه پذیرش قرار دارند. بیت کوین روزی به ارز ذخیره جهانی تبدیل خواهد شد آنتونی اسکاراموچی، مدیرعامل شرکت اسکای بریج در مصاحبه‌ای با ناتالی برونل از دیدگاه خود در رابطه با بیت کوین و توسعه آن در آینده سخن گفت. اسکاراموچی در این گفتگو به موضوع بی ثباتی بیت کوین پرداخت و با مقایسه آن با غولی چون آمازون، آن را برای کلاس دارایی نسبتا جدید امری عادی خطاب کرد.…

اکس نوین : آنتونی اسکاراموچی، سرمایه‌گذار مطرح آمریکایی معتقد است بیت کوین یک استاندارد پولی است که می‌تواند روزی به ارز ذخیره جهانی تبدیل شود. به عقیده او، نوسانات دارایی‌های دیجیتال به خاطر آن است که این دارایی‌ها هنوز در مراحل اولیه پذیرش قرار دارند.


آنتونی اسکاراموچی، مدیرعامل شرکت اسکای بریج در مصاحبه‌ای با ناتالی برونل از دیدگاه خود در رابطه با بیت کوین و توسعه آن در آینده سخن گفت.


اسکاراموچی در این گفتگو به موضوع بی ثباتی بیت کوین پرداخت و با مقایسه آن با غولی چون آمازون، آن را برای کلاس دارایی نسبتا جدید امری عادی خطاب کرد. مدیرعامل اسکای بریج خاطرنشان کرد که غول تجارت الکترونیک آمازون در حال حاضر یکی از شرکت‌های پیشرو است و پیش‌بینی کرد که روزی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان نیز به این سمت حرکت کند. وی افزود:


بیت کوین بی‌ثبات است چراکه در مرحله پذیرش اولیه خود قرار دارد. آمازون نیز همین منحنی پر نوسان را ۲۴ سال پیش داشت اما اگر ده هزار دلار در عرضه اولیه سهام آمازون سرمایه‌گذاری کرده بودید، امروز ۲۱ میلیون دلار داشتید.


این اولین بار نیست که اسکاراموچی چنین مقایسه‌ای می‌کند. در ماه مارس، وی عملکرد بیت کوین و آمازون را مقایسه کرد و خاطرنشان کرد که طلای دیجیتال، از نسخه سنتی طلا بهتر عمل می‌کند.


به عقیده اسکاراموچی، بیت کوین تنها یک ارز نیست؛ بلکه شبکه مالی موثر و استاندارد پولی جهانی است. به گفته وی، مهم‌ترین مزیت این دارایی، عدم تمرکز آن است.


وی در این رابطه گفت:


بیت کوین غیرمتمرکز است؛ زمانی که قدرت را در اختیار مردم می‌گذارید، ابزارهای مالی بهتر کار می‌کنند تا زمانی که دولت مسئولیت آنها را بر عهده دارد.


با وجود تعریف و تمجید از بیت کوین به عنوان ابزار مالی بسیار موفق، اسکاراموچی حمایت خود را تنها برای بیت کوین نشان نمی‌دهد و سایر دارایی‌های دیجیتال ازجمله اتریوم را شایسته توجه می‌داند.


علاوه بر این، وی از مردم خواست تا اطلاعات بیشتری در رابطه با فضای ارزهای دیجیتال کسب کنند. وی عنوان کرد که حتی اگر مردم در رابطه با این بازار شک دارند، باید دلیل شک خود را بدانند:


درک کنید که چرا نمی‌خواهید بیت کوین داشته باشید. تنها بدون تحقیق نگویید نه این دارایی یک سم است.


اسکاراموچی به مردم توصیه کرد که بیش از ۵ درصد از کل پس‌انداز خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص ندهند. در صورت افزایش قیمت، آنها همچنان از سود ثابت برخوردار خواهند بود و از سوی دیگر، در صورت کاهش قیمت (که وی احتمال آن را ناچیز می‌داند) ضرر محدود خواهد بود.


به عقیده اسکاراموچی، بیت کوین به حدی بزرگ شده که دولت آمریکا قدرت ممنوعیت آن را ندارد. در عوض، مقامات تنها می‌توانند در رابطه با آن مالیات تنظیم کنند؛ کاری که در یک سال گذشته برای آن تلاش کرده‌اند.


منبع cryptopotato


انتهای خبر

0
0