رمزارز نیوز
1401/05/03
11:07
این هفته چشم از این ۵ ارز دیجیتال برندارید!

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (۲۲،۷۰۵… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


۱. بیت کوین ۲. اتریوم ۳. بیت کوین کش ۴. اکسی اینفینیتی ۵. ایاس بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (۲۲،۷۰۵ دلار)، موج خرید بیشتری را به همراه داشته باشد، اما وقفه طولانی زیر این سطح می‌تواند باعث بازگشت خرس‌ها به بازی شود.


به گزارش سایت کوین تلگراف، اگرچه تصویر کوتاه مدت نامشخص به نظر می‌رسد، اما کالب فرانزن (Caleb Franzen)، تحلیلگر، گفته که بیت کوین از ماه می در منطقه انباشت قرار دارد. در همین حال، شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant) هم بر افزایش جریان خروجی اتریوم (ETH) از صرافی‌های بزرگ تاکید کرده که تا ۲۲ ژوئیه، در مجموع ۱٫۸۷ میلیون دلار کوین بوده است. معمولا افزایش خروجی یک رمزارز از صرافی‌ها نشان می‌دهد که معامله‌گران در بلندمدت صعودی هستند.


بنابراین، سوالی که اکنون وجود دارد، این است که آیا بیت کوین می‌تواند روند بازیابی خود را از سر بگیرد؟ در این صورت، کدام آلت کوین‌ها رهبر بازار را همراهی خواهند کرد؟ بیایید نمودار ۵ ارز دیجیتال را که پیش‌بینی می‌شود این هفته عملکرد بهتری داشته باشند، بررسی کنیم.


۱. بیت کوین

در ۲۳ ژوئیه، خرس‌ها سعی کردند بیت کوین را به مثلث متقارن برگردانند، اما گاوها برنامه‌های دیگری داشتند. برگشت به سطح بریک‌آوت از مثلث نشان می‌دهد که خریداران به شدت از این سطح دفاع می‌کنند.


top-5-cryptos-btc-eth-bch-axs-eos

نمودار روزانه BTC/USDT. افزایش تدریجی شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۱،۸۶۵ دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو مثبت، نشان‌دهنده مزیتی برای خریداران است. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۲،۳۸۴ دلار) ببرند و حفظ کنند، جفت BTC/USDT می‌تواند به منطقه مقاومتی ۲۳،۳۶۳ دلار تا ۲۴،۲۷۶ دلار صعود کند. شکستن و بسته شدن کندل قیمتی بالاتر از این سطح می‌تواند دروازه‌های رالی را به سمت هدف الگو در ۲۸،۱۷۱ دلار و سپس، ۳۰ هزار دلار باز کند.


در مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این جفت می‌تواند تا سطح حمایت بعدی در ۲۰،۵۰۰ دلار کاهش یابد.


۲. اتریوم

اتریوم با مقاومت سختی در نزدیکی سطح ۱،۷۰۰ دلار مواجه است، اما یک نکته مثبت این است که خریداران زمین را رها نکرده‌اند. تثبیت قوی قیمت در نزدیکی مقاومت بالاسری، احتمال صعود به بالای آن را افزایش می‌دهد.


top-5-cryptos-btc-eth-bch-axs-eos

نمودار روزانه ETH/USDT. شیب مثبت متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۳۸۴ دلار) و RSI در منطقه مثبت، نشان می‌دهد که گاوها دست بالا را دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای ۱،۷۰۰ دلار برسانند، مومنتوم صعودی می‌تواند افزایش یابد و جفت ETH/USDT می‌تواند تا ۲ هزار دلار و حتی تا ۲،۲۰۰ دلار صعود کند.


در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد، خرس‌ها سعی خواهند کرد این جفت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند. اگر آنها موفق شوند، این جفت ممکن است به ۱،۲۸۰ دلار کاهش یابد. جهش از این سطح، می‌تواند این جفت را برای چند روز دیگر در محدوده ۱،۲۸۰ دلار تا ۱،۷۰۰ دلار نگه دارد.


۳. بیت کوین کش

بیت کوین کش در تلاش است تا پس از یک روند نزولی طولانی مدت، یک کف تشکیل دهد. در ۲۰ ژوئیه، قیمت از مقاومت ۱۳۵ دلاری کاهش یافت، اما یک نشانه مثبت این است که گاوها به شدت از متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱۷ دلار) دفاع کردند.


top-5-cryptos-btc-eth-bch-axs-eos

نمودار روزانه BCH/USDT. پرایس اکشن این رمزارز در چند روز گذشته، یک الگوی کف گرد (rounding bottom) را تشکیل داده که با شکست و بسته شدن قیمت بالای ۱۳۵ دلار، کامل می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، نشان می‌دهد که جفت BCH/USDT ممکن است در ۹۵ دلار به کف رسیده باشد. سپس، این جفت می‌تواند به هدف الگو در ۱۷۵ دلار و بعدا به ۲۰۰ دلار افزایش یابد.


در این میان، این احتمال هم وجود دارد که بیت کوین کش برای مدتی بین متحرک نمایی ۲۰ روزه و ۱۳۵ دلار تثبیت شود. شکستن کندل قیمتی به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند وضعیت را به نفع خرس‌ها تغییر دهد.


۴. اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی در حال تثبیت در یک روند نزولی است. این نشان می‌دهد که گاوها در حال تلاش برای تشکیل یک کف هستند.


top-5-cryptos-btc-eth-bch-axs-eos

نمودار روزانه AXS/USDT. شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۵٫۵۵ دلار) در حال صاف شدن بوده و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر خریداران قیمت را به بالای مقاومت ۱۸٫۵۳ دلار برسانند، این تعادل می‌تواند به نفع خریداران تغییر کند. در چنین شرایطی، جفت AXS/USDT می‌تواند یک رالی را به سمت ۲۵٫۲۱ دلار و حتی تا ۲۸٫۲ دلار آغار کند.


در مقابل، اگر قیمت از ۱۸٫۵۳ دلار کاهش یابد و از میانگین‌های متحرک هم کمتر شود، نشان می‌دهد که این جفت ممکن است مدت بیشتری را در محدوده سپری کند. خرس‌ها باید قیمت را به زیر ۱۱٫۸۵ دلار کاهش دهند تا دست بالا را بدست آورند.


۵. ایاس

قیمت ایاس در ۱۸ ژوئیه به بالای میانگین‌های متحرک افزایش یافت و در ۲۱ ژوئیه، با موفقیت میانگین متحرک ۲۰ روزه (۱٫۰۵ دلار) را آزمایش کرد.


top-5-cryptos-btc-eth-bch-axs-eos

نمودار روزانه EOS/USDT. میانگین‌های متحرک یک تقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند و RSI نزدیک به منطقه خرید اشباع قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را دارند. اکنون قیمت می‌تواند تا ۱٫۴۶ دلار افزایش یابد، جایی که خرس‌ها ممکن است دفاعی قوی داشته باشند. اگر جفت EOS/USDT از ۱٫۴۶ دلار عقب‌نشینی نکند، نشان می‌دهد که معامله‌گران موقعیت‌های خود را دامپ نمی‌کنند. این موضوع می‌تواند چشم‌انداز رالی به بالاتر از ۱٫۴۶ دلار را بهبود ببخشد. چنین حرکتی، نشان‌دهنده یک تغییر بالقوه در روند است.


در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی و از میانگین‌های متحرک پایین بیاید، این دیدگاه مثبت می‌تواند باطل شود.


انتهای خبر

0
0