بورس پرس
1401/06/09
00:00
شرکت آماده عرضه اولیه ۱۳ درصدی معرفی شد + پروژه‌ها و ارزش گذاری هر سهم

مدیرعامل پخش رازی و مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه نوین ضمن اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی درباره پروژه‌های در دست اقدام و ارزش گذاری قیمت هر سهم توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جلسه معرفی شرکت پخش رازی جهت اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور ارسلان کاظم پور مدیرعامل، عباس گمار مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه نوین برگزار شد تا این شرکت ۱۰۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۳ درصدی سهام باشد.


ارسلان کاظم پور مدیرعامل شرکت پخش رازی درخصوص تاریخچه این شرکت گفت: پخش رازی در سال ۱۳۶۳ تشکیل و با ۸۰ میلیون تومان سرمایه، ثبت شد که از مهر سال بعد فعالیت را آغاز کرد. این شرکت سال گذشته تبدیل به سهامی عام و در فرابورس پذیرش و درج شده و در حال حاضر دارای سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی است.


وی افزود: زمینه فعالیت شرکت، دارو‌های انسانی، ملزومات و تجهیزات پزشکی و از جمله اهداف کلان، تامین دارو‌های انسانی مورد نیاز و افزایش ارتقای سطح شرکت در این بخش است ضمن آنکه این شرکت در نظر دارد بهترین و مکانیزه‌ترین خدمات تامین و توزیع دارو را در سطح داخل و کشور‌های همسایه فراهم کند.


این مقام مسئول ادامه داد: سهامداران عمده، شرکت‌های کیمیدارو و جابرابن‌حیان هر کدام با دارا بودن ۳۰ درصد از سهام ، شرکت اسوه با حدود ۲۰ درصد، سه شخص حقیقی، پخش البرز، سرمایه‌گذاری شفادارو و راموفارمین هستند. عملیات توزیع و فروش کالا از طریق ۲۰ مرکز توزیع در تهران و شهر های دیگر با مساحت بالا انجام می‌شود. در چرخه توزیع، ابتدا محصولات از تولیدکننده، دریافت و بعد بین دارو‌خانه‌ها و مراکز درمانی توزیع می‌شود.


کاظم پور عنوان کرد: این شرکت با ظرفیت ۱۴۲ دستگاه ناوگان سنگین، ۳۸ دستگاه خودرو سبک و ۱۹ عدد تجهیزات حمل بار، کار‌های توزیع را به سرعت توزیع می‌کند. میانگین سود خالص شرکت‌های پخش حدود سه تا چهار درصد است و معمولا رازی هم همیشه در این محدوده استاندارد است. ضمن آنکه موجودی از ۶۶ روز در سال ۹۷ به ۳۹ روز در سال ۱۴۰۰ رسیده که نشان از گردش مناسب کالا است.


وی پروژه‌های در دست اقدام را احداث مرکز توزیع کرمانشاه، شروع مرکز توزیع بندرعباس، بازسازی انبار مرکزی و بازسازی مرکز توزیع اصفهان برشمرد و توضیح داد: پروژه احداث مرکز توزیع کرمانشاه با سرمایه ۲۱.۵ میلیارد تومانی آغاز شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد که از بزرگ‌ترین مراکز پخش غرب خواهد بود. همچنین مرکز توزیع بندرعباس در حال بازسازی است و بازسازی انبار مرکزی هم با ۲.۹ میلیارد تومان سال جاری آغاز می‌شود.


کاظم پور در خصوص عرضه اولیه سهام این شرکت گفت: ۶ درصد از سهام "درازی" به عموم و ۷ درصد از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، عرضه اولیه خواهد شد.


عباس گمار مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه نوین به عنوان ارزش‌گذار شرکت پخش رازی با بیان اینکه مبنای ارزش‌گذاری، بودجه سال مالی جاری بوده، گفت: ارزش هر سهم "درازی" در روش خالص ارزش روز دارایی‌ها ۱۸۰۰ تومان ، روش ضریب قیمت به سود خالص نیز ۱۷۰۰ تومان ، روش جریان نقد آزاد سهامداران ۱۸۵۰ تومان و در روش تنزیل سود تقسیمی ۲۰۰۰ تومان برآورد شد که در نهایت بر اساس میانگین موزون ارزش‌های برآوردی، قیمت هر سهم ۱۹۰۰ تومان پیش بینی می‌شود.


وی افزود: بازار در برآورد شرکت‌های حوزه خدمات باید حاشیه سود را مورد ارزیابی قرار دهد. طبق پیش‌بینی‌ها، سود شرکت از ۳۵۰ میلیارد تومان در بودجه به رقمی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۵ خواهد رسید. در ارزش‌گذاری سهام، سود ۲۰۰ میلیارد تومانی سال گذشته مبنا قرار گرفت که طبق برآورد‌ها، سود سال جاری معادل ۳۵۰ میلیارد تومان است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0