آکادمی هلاکوئی
1401/04/24
09:30
شکاف ۱.۲ میلیارد دلاری در ترازنامه سلسیوس، این شرکت را با مشکل بزرگی مواجه کرد

مدیر عامل سلسیوس، الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، اعتراف…

مدیر عامل سلسیوس، الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، اعتراف کرده است که بر اساس اسناد ورشکستگی شرکت، شکافی ۱.۲ میلیارد دلاری در ترازنامه آن مشاهده شده است. پیش از این شایعه شده بود که به دلیل وجود همین شکاف بزرگ در ترازنامه بوده است که صرافی FTX معامله خرید سلسیوس را واگذار کرد. اکنون این شرکت وام‌دهنده ارزهای رمزنگاری شده با دارایی ۴.۳ میلیارد دلاری و ۵.۵ میلیارد دلار بدهی مواجه است.


سپرده های ۴.۷۲ میلیارد دلاری کاربران بخش اصلی بدهی ها را تشکیل می دهد، در حالی که توکن های CEL به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار، دارایی های استخراج شده به ارزش ۷۲۰ میلیون دلار و ۱.۷۵ میلیارد دلار سایر دارایی های رمزنگاری شده، دارایی های اصلی سلسیوس را تشکیل می دهند. هرچند، ارزش توکن‌های CEL باعث افزایش شک و تردید در جامعه رمزنگاری شده است، زیرا طبق داده‌های CoinGecko، کل ارزش بازار توکن‌های CEL تنها ۳۲۱ میلیون دلار است.


این شرکت بخش بزرگی از سرمایه مشتریان خود را از طریق یک خط اعتباری ۷۵۰ میلیون دلاری، در عملیات استخراج خود سرمایه گذاری کرد. افزون بر این، یک وام ۱۰۸ میلیون دلاری از صرافی FTX دریافت کرد و دارایی های ۴۰۳ میلیون دلاری خود را به عنوان وثیقه برای آن ارائه نمود. این پرونده نشان می دهد که این شرکت در سال ۲۰۲۱ به جای ۷۵۰ میلیون دلار تنها ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0