اقتصاد آنلاین
1400/03/09
13:02
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز (۹خرداد) / فولاد مبارکه میزبان اقبال حقیقی‌ها شد

افراد حقیقی در بورس امروز ۲۱۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وپاسار بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۲۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۹۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۳درصد یعنی هزار و ۱۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «وپاسار»، «سمگا» و «تنوین» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فولاد»، «شپنا» و «تاپیکو» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک پاسارگاد حدود ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری حدود ۶۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۷۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی09.03.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع09.03.1400
انتهای خبر

0
0