اخبار اکس نوین
1400/06/24
10:53
بر اساس نظرسنجی فیدیلیتی، رکود بازار در سال ۲۰۲۰ کاتالیزوری برای سرمایه‌گذاران نهادی بوده است

اکس نوین: در نظرسنجی اخیر شرکت فیدیلیتی که در آن از بیش از ۱۱۰۰ مشاوران مالی، مدیران صندوق‌های ریسک و سرمایه و سایر افراد ثروتمند در آمریکا، اروپا و آسیا شرکت کردند، نتایج جالبی به دست آمد. این نظرسنجی با هدف درک چشم‌انداز یا تمایل این گروه از سرمایه‌گذاران در رابطه با اکوسیستم‌های ارز دیجیتال و به‌ویژه در دوره نابسامانی مشخص اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ صورت گرفت. بر اساس یافته‌ها، ظهور بیماری کرونا شرایطی را برای بازار ایجاد کرد که از آن، به‌عنوان کاتالیزور برای بسیاری از سرمایه‌گذاران یاد می‌شود. این بیماری، تمامی فعالیت‌های تجاری جهانی را متوقف کرد و در پی آن بسیاری از شرکت‌ها فلج شدند. اکثر…

اکس نوین : در نظرسنجی اخیر شرکت فیدیلیتی که در آن از بیش از ۱۱۰۰ مشاوران مالی، مدیران صندوق‌های ریسک و سرمایه و سایر افراد ثروتمند در آمریکا، اروپا و آسیا شرکت کردند، نتایج جالبی به دست آمد. این نظرسنجی با هدف درک چشم‌انداز یا تمایل این گروه از سرمایه‌گذاران در رابطه با اکوسیستم‌های ارز دیجیتال و به‌ویژه در دوره نابسامانی مشخص اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ صورت گرفت.


بر اساس یافته‌ها، ظهور بیماری کرونا شرایطی را برای بازار ایجاد کرد که از آن، به‌عنوان کاتالیزور برای بسیاری از سرمایه‌گذاران یاد می‌شود. این بیماری، تمامی فعالیت‌های تجاری جهانی را متوقف کرد و در پی آن بسیاری از شرکت‌ها فلج شدند. اکثر دولت‌ها برای کاهش مشکلات اقتصادی سعی کردند تا ارز فیات بیشتری چاپ کنند. این به‌نوبه خود باعث کاهش ارزش پول ملی شد و مدیران مالی را به آن واداشت تا جایگزینی مقاوم برای حفظ سرمایه خود پیدا کنند.


بر اساس نظرسنجی فیدیلیتی، حدود ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که رویدادهای سال گذشته درمجموع احتمال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال را افزایش داده و ۴۰ درصد معتقدند بی‌تاثیر بوده‌اند.


حدود ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که در دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در مقایسه با آمریکایی‌ها، سرمایه‌گذاران اروپایی بیشتر با ارزهای دیجیتال سروکار داشته‌اند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۸۴ درصد از افراد ثروتمند در دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا به آنها علاقه دارند. در مقابل، میزان سرمایه‌گذاری مشاوران مالی آمریکا در این بازار ۲۰ درصد افزایش یافته است.


در حالی که در بررسی‌های قبل تنها از سرمایه‌گذاران آمریکایی و اروپایی سوال پرسیده می‌شد، سرمایه‌گذاران آسیایی نیز این بار به نظرسنجی فیدیلیتی وارد شدند. آمار نشان می‌دهد که آسیا، سرمایه‌گذاران سازمانی بیشتری را نسبت به آمریکا و اروپا در حوزه ارزهای دیجیتال داراست.


فیدیلیتی در جزئیات این گزارش نوشته است:


ما تعجب نکردیم که بدانیم آسیا سرمایه‌گذار سازمانی بیشتری نسبت به سایر مکان‌ها دارد. ازلحاظ تاریخی نیز سرمایه‌گذاران آسیایی دید مثبت‌تری نسبت به دارایی‌های دیجیتالی داشته‌اند.


منبع coingape


انتهای خبر

0
0