آکادمی هلاکوئی
1400/07/25
13:40
رئیس جمهور مکزیک علاقه به پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی را تکذیب کرد

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور(Andres Manuel Lopez Obrador) ،…

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور(Andres Manuel Lopez Obrador) ، رئیس جمهور مکزیک ، هرگونه علاقه ای به پذیرش رمزارزها به عنوان پول قانونی در این کشور را تکذیب کرد. بیانیه هایی که این هفته در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ ملی ارائه شد ، همچنین تایید کردند که دولت مکزیک به مسائل مالی این کشور به شیوه سنتی و مرسوم ادامه می دهد.


مکزیک بیت کوین را به عنوان پول قانونی تصویب نمی کند


رئیس جمهور مکزیک اوایل هفته جاری نظرات خود را در مورد بیت کوین و رمزارزها بیان کرد. در یک کنفرانس مطبوعاتی که در کاخ ملی ارائه شد ، لوپز اوبرادور هرگونه علاقه ای به تصویب بیت کوین به عنوان پول قانونی ، مانند السالوادور در اوایل سال جاری ، رد کرد. وقتی توسط یک روزنامه نگار درباره این موضوع سوال شد ، او گفت:


خیر. ما در این زمینه تغییر نمی کنیم. ما معتقدیم که آموزه های رایج را در مدیریت امور مالی حفظ کنیم. ما قصد نداریم در سیستم مالی نوآوری زیادی انجام دهیم.


این اظهارات به تداوم موضع مکزیک در قبال رمزارزها ادامه می دهد. لوپز اوبرادور در عوض اظهار داشت که آنها توجه ویژه ای به وضعیت مالیاتی در کشور خواهند داشت و اطمینان حاصل خواهند کرد که جمع آوری مالیات به طور عادی و بدون فرار اتفاق می افتد.


ما اطمینان خواهیم داد که هیچ فرار مالیاتی و امتیازاتی در پرداخت مالیات وجود ندارد. این کافی است.


مشکلات کریپتو


دولت فعلی مکزیک با رمزارزها رابطه منفی داشته است. آلخاندرو دیاز ، رئیس بانک مرکزی مکزیک ، در ماه سپتامبر(شهریور) این موضوع را که بیت کوین پول یا ذخیره ارزش خوبی بر اساس نوسانات آن است ، رد کرد. در همین راستا ، وزیر دارایی آرتورو هررا در ماه ژوئن اظهار داشت که رمزارزها “به منظور حفظ فاصله سالم بین آنها و سیستم مالی” نمی توانند در سیستم مالی کشور استفاده شوند.


با این حال ، این امر مردم را از تلاش برای یادگیری و گنجاندن کریپتو در سبد سرمایه گذاری و مشاغل خود باز نمی دارد. ریکاردو سالیناس ، یکی از ثروتمندترین مردان کشور ، اظهار داشت که بانکو آزتکا(Banco Azteca) ، بانک او ، در تلاش بود تا اولین موردی باشد که بیت کوین را در این کشور وارد می کند. در واقع، همانطور که قبلا توضیح داده شد ، این اظهارات وزیر دارایی را بر آن داشت تا توضیح دهد که رمزارزها باید جدا از سیستم مالی سنتی وجود داشته باشند.


در ماه سپتامبر ، سالیناس ، که همچنین مالک Elektra ، یکی از بزرگترین فرنچایزهای خرده فروشی مکزیک است ، به تصویب پرداخت های بیت کوین در فروشگاه های خود با استفاده از شبکه Lightning اشاره کرد ، یک پروتکل لایه دوم که برای ممکن ساختن تراکنشهایی با کارمزد کمتر طراحی شده است.





این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0