بورس پرس
1400/10/26
00:00
مهلت کوتاه ایران خودرو و سایپا برای اجرای تعهدات کیفی محصولات

معاون سازمان استاندارد از اولتیماتوم یک ماهه به خودروسازان برای اجرای تعهدات کیفی تا اول بهمن خبر داد و گفت: محصولات در کلاس خودروهای روز جهان و دارای کیفیت برای مصرف مردم نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، احسان ساده با بیان اینکه قانون گذار ظرفیت بالایی را برای وظایف سازمان ملی استاندارد در نظر گرفته در برنامه تلویزیونی گفت: از ابتدای دوره مدیریت جدید سازمان ملی استاندارد، اولتیماتوم جدی یک ماهه و تا اول بهمن به خودروسازان برای اجرای تعهدات کیفی داده شد. تمدید شماره گذاری منوط به اجرای این تعهدات است.


وی افزود: از ۸۵ استاندارد خودرو ۹ استاندارد همچون دنده، ترمز و … بنا به بهانه‌های مختلف اقتصادی همچون تحریم به حالت تعلیق درآمده است. محصولات تولیدی در کلاس خودروهای روز جهان و باکیفیت برای مصرف مردم نیست. شیوه اجرای برخی از استانداردها هم مورد انتقاد است. زیرا در این سال‌ها دقت لازم برای ضمانت اجرای آنها وجود نداشته است.


این مقام مسئول ادامه داد: تعرفه‌های گمرکی را به قدری بالا می‌برند که خودروی وارداتی گران شود تا از خودروی ایرانی حمایت شود. در حالی که مصرف کننده عام توان خرید خودروی خارجی ندارد به سمت خرید خودروی ایرانی سوق پیدا می‌کند. از آن طرف هم عرضه قطره چکانی خودرو تشنگی در بازار ایجاد می‌کند. به شکلی که ثبت نام برای خرید موفقیت محسوب می‌شود.


ساده تصریح کرد: وقتی با این شرایط محصولی را دریافت می‌کنید دیگر زبان مطالبه گری ندارید و با توجه به قیمت خودرو در بازار از این خرید خوشحال هم هستید. بنابراین علاوه بر ورود به اجرای دقیق استانداردها به تمام حلقه‌های زنجیره ارزش ساز از تولید، تامین و خدمات پس از فروش ورود خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0