آکادمی هلاکوئی
1400/09/26
09:20
هولدینگ HSBC و IBM یک نسخه دمو موفق CBDC ایجاد می کنند

روز پنجشنبه، HSBC و IBM از آزمایش موفقیت…

روز پنجشنبه، HSBC و IBM از آزمایش موفقیت آمیز توکن پیشرفته و تسویه کیف پول دیجیتال بین دو ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC در یک محیط ابری خبر دادند. این آزمایش شامل تراکنش‌های بین CBDC، eBonds و فارکس بود. هایپرلجر فابریک IBM و Corda ارائه‌دهنده فناوری سازمانی R۳ به عنوان پایه دفتر کل توزیع شده برای تسهیل تراکنش‌ها عمل کردند.


این پروژه توسط بانک مرکزی بانک دی فرانس(de France ) به عنوان بخشی از مجموعه ای از پروژه های ترانشه برای اجرای یورو دیجیتال نظارت شد. پیش از این، بانک‌های مرکزی فرانسه و سوئیس نتایج مثبتی را در اجرای آزمایشی فرانک و یورو دیجیتال سوئیس گزارش کرده بودند. با این وجود، این دو موسسه مالی با استناد به نگرانی های نظارتی، احتیاط را در این زمینه اعلام کردند.


مارک ویلیامسون(Mark Williamson)، مدیر عامل GFX eRisk، مشارکت و پیشنهادات در HSBC، گفت:


قابلیت همکاری بین دفاتر و فناوری‌های مختلف توزیع‌شده برای نشان دادن چگونگی صرفه‌جویی در زمان، کاهش ریسک بازار و بهبود امنیت برای تراکنش‌های بین بانک‌های مرکزی، بانک‌های تجاری و به موقع مشتریان ما در سراسر جهان کلیدی بود.


لیخیت واگل(Likhit Wagle)، مدیر کل بانکداری و بازارهای مالی جهانی در IBM، افزود:


همانطور که بانک های مرکزی در سراسر جهان شروع به کشف پتانسیل CBDC برای ایجاد شفافیت و امنیت بیشتر در تراکنش های مالی می کنند، این ابتکار یک نقشه راه جامع ارائه می دهد.


در سرتاسر جهان، CBDC ها تا حدودی به دلیل کاربردشان به عنوان ابزاری برای مبارزه با افزایش استیبل کوین ها، که برای برخی تهدیدی برای سیستم مالی است، مورد توجه قرار گرفته اند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph



انتهای خبر

0
0