بورس پرس
1401/06/28
14:52
معاملات مشکوک سه شرکت بیمه، دو نماد از گروه استخراج زغال سنگ + ۱۰ نماد

در روز افت ۴ هزار واحدی شاخص، سه شرکت بیمه، دو نماد از صنعت استخراج زغال سنگ به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام کم حجم و بی تحرک آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۴۰۹۶ واحدی و عقب نشینی در کانال یک میلیون و ۳۷۳ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۳.۳ و ۱۴۴.۳ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به بانک دی، شستا، سایپا، ایران خودرو به همراه بیمه دانا با تقاضای ۳۸۳، ۲۸۳، ۱۹۶، ۱۵۰ و ۱۰۸ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۹ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، سرمایه گذاری آتیه دماوند شرکت حاضر در بازار اول بورس با افت اندک قیمت سهام ، شاهد داد و ستد ۲۰.۸ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های فرآورده های نسوز ایران ، زغال سنگ پرورده طبس ، البرز دارو ، مس افق کرمان ، پگاه آذربایجان شرقی ، بیمه البرز، دلیجان طلایی شکوه پارس ، قند مرودشت ، بیمه آرمان ، زغالسنگ نگین طبس ، تامین سرمایه دماوند ، سازه پویش ، بیمه نوین و سرمایه گذاری صنایع ایران ، معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور سه شرکت بیمه، دو سهم استخراج زغال سنگ به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0