صکوک
1400/05/05
11:54
تامین مالی ۷ هزار میلیارد ریالی صنایع و معادن غدیر با صکوک اجاره سهام

سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره سهام شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی عام) را به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال صادر نمود. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، دارایی مبنای انتشار این اوراق بخشی از سهام شرکت…

سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره سهام شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی عام) را به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال صادر نمود.


به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، دارایی مبنای انتشار این اوراق بخشی از سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران (سهامی عام) می‌باشد که توسط نهاد واسط از شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می‌گردد.


این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد می‌باشد که این اجاره بها هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌گردد و عرضه آن از طریق بورس اوراق بهادار تهران صورت خواهد گرفت.


این اوراق فاقد رکن ضامن بوده و جهت تضمین پرداخت اقساط و اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران و شرکت موتوژن توثیق گردیده است. عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری آرمون بورس بوده و مسئولیت بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه دماوند می‌باشد.


انتهای خبر

0
0