فارس نیوز
1401/12/15
13:15
کاهش ۱۰۲۶۷ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی ۱۰۲۶۷ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند رو به کاهش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با از دست دادن ۱۰۲۶۷ واحد به رقم یک میلیون و ۷۸۵ هزار و ۶۸۷ واحد رسید، اما شاخص هموزن با رشد ۷۲۱ واحد به رقم ۵۳۸ هزار و ۲۸۴ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۵۶۵ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۱۱.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۱۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۷ هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی امروز با ۰.۵۷ درصد کاهش همراه شدند. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۰.۳ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۰.۴۵ درصد کاهش یافت، شاخص اول بورس ۰.۷ درصد افت کرد، شاخص بازار دوم بورس ۰.۴۱درصد کاهش یافت.


نمادهای فولاد مبارکه، هلدینگ معدنی خاورمیانه، مپنا، پالایش نفت اصفهان،‌هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین ، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی خلیج‌فارس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.


در فرابورس ایران شاخص کل با ۶۱ واحد کاهش به رقم ۲۲ هزار و ۷۲۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۶.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۶۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۹۶ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.


البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز در قالب عملیات بازار باز تعداد ۲.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۳۷ فقره معامله و به ارزش ۱۹۱ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد که ارقام آن در معاملات فرابورس درج شده است، وگرنه فروش سهام به میزان ۳.۷ میلیارد ورقه در قالب ۲۴۱ هزار معامله و به ارزش ۲ هزار و ۶۲۶ میلیارد تومان بوده است.


اوراق مالی اسلامی به میزان ۳.۸ میلیون ورقه در قالب ۸۵۴ معامله و به ارزش ۲۸۶ میلیارد تومان بوده و سایر اوراق نیز به میزان ۱۲۸۰ میلیارد تومان بوده است.


امروز نمادهای انتخاب الکترونیک و سیمان ساوه بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد، پویا زرکان آق‌دره، فولاد غدیر ایرانیان، فولاد هرمزگان و آریا ساسول به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.


به گزارش فارس، بازار سرمایه می‌تواند محل مناسبی برای تامین مالی شرکت‌ها باشد و برای این منظور باید دولت از کلیت بازار حمایت کند. در عین حال نباید از ریسک‌های موجود در بازار غافل شد و قبل از انجام معامله حتما با مطالعه، مشورت و تحلیل صورت گیرد.


پایان پیام/


انتهای خبر

0
0