آکادمی هلاکوئی
1401/05/12
10:00
هک کیف پول مبتنی بر سولانا و سرقت ۸ میلیون دلار

یک هک گسترده و در حال انجام، منجر…

یک هک گسترده و در حال انجام، منجر به تخلیه ۸ میلیون دلار سرمایه در تعدادی کیف پول های مبتنی بر سولانا شده است.


در زمان نگارش این مقاله، سولانا (SOL) در توییتر در حال ترند شدن است زیرا کاربران بی‌شماری یا در مورد هک گزارش می‌دهند، یا گزارش می‌دهند که سرمایه خود را از دست داده‌اند و به هر کسی که کیف‌پول‌های مبتنی بر سولانا مانند فانتوم(Phantom) و اسلوپ(Slope) دارند هشدار می‌دهند.


پک شیلد(PeckShield) ،محقق بلاک چین، در ۲ آگوست(۱۱ مرداد) گفت که هک گسترده احتمالا به دلیل “مشکل زنجیره تامین” است که برای سرقت کلیدهای خصوصی کاربر در کیف پول های آسیب دیده مورد سوء استفاده قرار گرفته است. گفته می شود که خسارت تخمین زده شده تاکنون حدود ۸ میلیون دلار است.


11111111 278x300 - هک کیف پول مبتنی بر سولانا و سرقت 8 میلیون دلار

ارائه دهندگان کیف پول های مبتنی بر سولانا از جمله Phantom و Slope و بازار توکن غیرقابل تعویض (NFT) مجیک ادن(Magic Eden) از جمله مواردی هستند که در مورد این موضوع اظهار نظر کرده اند. Phantom اشاره می کند که با تیم های دیگر همکاری می کند تا به نتیجه برسد.


Magic Eden در اوایل روز با بیان اینکه به نظر می رسد یک سوء استفاده گسترده سولانا در حال انجام است که کیف پول ها را در سراسر اکوسیستم تخلیه می کند و این گزارش ها را تایید کرد، زیرا از کاربران خواست تا مجوزهای هرگونه پیوند مشکوک را در کیف پول فانتوم خود لغو کنند.


اسلوپ گفت که در حال حاضر با آزمایشگاه سولانا و سایر پروتکل‌های مبتنی بر سولانا برای مشخص کردن مشکل و اصلاح آن کار می‌کند، اگرچه هنوز هیچ پیشرفت خاصی وجود ندارد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0