رمزارز نیوز
1401/06/24
14:30
پاسخ خالق کاردانو به انتقاد دورسی: کاردانو فرق دارد!

چارلز هاسکینسون، خالق کاردانو، تاکید کرد که بلاکچین او برای امنیت، به اسلشینگ (slashing) یا جریمه کاهش سهم… مطالعه مطلب ...

چارلز هاسکینسون، خالق کاردانو، تاکید کرد که بلاکچین او برای امنیت، به اسلشینگ (slashing) یا جریمه کاهش سهم متکی نیست و از جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر خواست که همه پروتکل‌های اثبات سهام را به یک چشم نگاه نکند. هاسکینسون می‌گوید که پستی که او (دورسی) در پروفایلش منتشر کرده، باعث شده تا طرفداران بیت کوین بر این باور باشند که بلاکچین کاردانو نیز از شیوه اسلشینگ استفاده می‌کند، شیوه‌ای که با اعمال جریمه از رفتارهای مخرب در شبکه جلوگیری می‌شود.


استفاده از جریمه‌های مالی، یکی از مزایای اصلی مکانیسم اثبات سهام محسوب می‌شود. با این حال، طرفداران بیت کوین، این سیستم جریمه منفی را یک نقطه ضعف بزرگ می‌دانند.


شایان ذکر است که اجرای اثبات سهام توسط کاردانو، نیازی به اسلش ندارد. این بلاکچین، یک طرح پاداش‌دهی منحصربه‌فرد دارد که استیکرها را به رفتار منطقی ترغیب می‌کند. توزیع عرضه ADA به هولدر‌ها، تمرکززدایی بلاکچین را افزایش می‌دهد و در نتیجه آن را در برابر حمله مقاوم‌تر می‌کند.


یک حمله موفقیت‌آمیز به کاردانو، مستلزم آن است که فردی اکثریت کوین‌های استیک‌شده را در اختیار داشته باشد تا به این وسیله در اجماع شبکه به تسلط دست یابد. از آنجایی که این امری بسیار پرهزینه است، بازیگران بد به احتمال زیاد می‌توانند تنها یک گروه حاشیه‌ای تشکیل دهند. اگر اپراتور استخر از قوانین سرکشی کند، نمایندگان به‌سادگی او را رها کرده و استخر دیگری را برای ساخت بلاک‌های جدید، انتخاب می‌کنند.


انتهای خبر

0
0