بورسینه
1399/12/13
17:51
📌طرح حمایت صندوق توسعه بازار از سهامداران خرد، کمکی به افزایش نقدینگی نخواهد کرد شاهین احمدی، کارشناس بازار سرمایه: 🔹پیشنهادی مبنی بر حمایت از سها...

📌 طرح حمایت صندوق توسعه بازار از سهامداران خرد، کمکی به افزایش نقدینگی نخواهد کرد



شاهین احمدی، کارشناس بازار سرمایه:


🔹پیشنهادی مبنی بر حمایت از سهامداران خرد مطرح شد. براساس این پیشنهاد، سهامدارانی که در تاریخ ۱۲ اسفندماه ارزش پرتفوی آنها ۱۰ میلیون تومان یا کمتر بوده و ورود آنها به بورس در سال جاری تا به امروز اتفاق افتاده است، بتوانند بر روی پورتفوی سهام خود نوعی ضمانت حداقل بازدهی از صندوق توسعه دریافت کنند.


🔸 اگر همه سهامداران با پرتفوی زیر ۱۰ میلیون تومان از اختیار فروش استفاده کنند، حدود ۴۵هزار میلیارد تومان می‌شود که این عدد، بیشترین میزان اثرگذاری است. درواقع ۴۵هزار میلیارد تومان، ارزش روز بازاری است که تا یک سال و دو ماه آینده در بازار فروخته نخواهد شد.


🔹اگر بگوییم که ۲۵۰ روز معاملاتی در سال داریم، این عدد در چهار یا پنج روز جمع خواهد شد و به نظر نمی‌رسد که اثر بسیار زیادی بر فروش سهامداران بگذارد. باید توجه داشت که در حال حاضر، اصلی‌ترین نیاز مردم، نقدینگی است و کسب سود در چنین زمانی اهمیتی ندارد و می‌توان گفت این طرح کمکی به افزایش نقدینگی نمی‌کند.



👈🏻 برای مطالعه مشروح خبر کلیک کنید



انتهای خبر

0
0