آریاسهم
1400/06/02
10:28
#جهانی #ژاپن ⏺ در حالی که شکاف قابل توجهی بین میزان واکسیناسیون در بین کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه وجود دارد، در بین خود کشورهای صنعتی نیز ...

#جهانی #ژاپن



⏺ در حالی که شکاف قابل توجهی بین میزان واکسیناسیون در بین کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه وجود دارد، در بین خود کشورهای صنعتی نیز عقب‌افتادن کشوری همچون ژاپن که سومین اقتصاد بزرگ دنیا پس از #آمریکا و #چین شناخته می‌شود، باعث شده است تا این کشور پایین‌ترین رشد اقتصادی را در سال جاری بین کشورهای G-۷ تجربه نماید.



⏺ عملکرد دیرهنگام ژاپن در واکسیناسیون گسترده باعث شده است تا توکیو برای کنترل شیوع ویروس کرونا مجبور به اعمال محدودیت‌ها در زمان افزایش شمار مبتلایان شده که به نظر می‌رسد این روش در حال کاهش اثربخشی می‌باشد و باعث شده تا ژاپن کندترین بازیابی اقتصادی در بین ۷ کشور بزرگ صنعتی را داشته باشد.



⏺ ژاپن تاکنون ۳۷ درصد از مردم خود را واکسینه کرده که در مقایسه با سایر کشورهای بزرگ صنعتی، رقم چندان چشمگیری محسوب نمی‌شود. بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، بریتانیا و آمریکا شاهد بهترین عملکرد اقتصادی در بین ۷ کشور بزرگ صنعتی در سال جاری خواهند بود در حالی که اقتصاد ژاپن شاهد رشد ۲.۸ درصدی تا پایان سال ۲۰۲۱ خواهد بود.




انتهای خبر

0
0