بورس پرس
1400/03/09
00:00
معرفی ۱۰ سهم گران با قیمت حداکثر ۳۹ هزار تومانی + فهرست سهام ارزان

فهرست جدید ۱۰ سهم گران بازار سهام ایران با محدوده قیمتی ۳۹ تا ۲۲ هزار تومانی هر سهم به همراه بیشترین تعداد شرکت ها در یک محدوده قیمتی مشخص شدند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، قیمت هر سهم شرکت‌های بورسی و فرابورسی براساس اثر حداقل ۲۷ مورد مانند پیش‌بینی درآمد هرسهم، سود توزیع شده در مجمع سالانه، وضعیت صادرات و واردات و ارزبری یا ارزآوری، مزیت نسبی صنعت و شرکت و... تعیین می‌شود اما مهمترین و آخرین عامل در قیمت گذاری هر سهم، وضعیت عرضه و تقاضا و اقبال بازار است.


در این میان با آغاز سال جاری و تداوم روند اصلاحی بازار سهام، قیمت هرسهم شرکت های بورسی و فرابورسی نیز شاهد تغییرات زیادی بوده به طوری که شرکت بورسی خوراک دام پارس با قیمت ۳۹ هزار و ۳۵۶ تومان، گرانترین سهم بازار تا ۵ اردیبهشت است.


این شرکت کوچک با سرمایه ۶ میلیارد تومانی در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر قرار گرفته و سرمایه گذاری کشاورزی کوثر ۵۰ درصد سهام آن را دارا است.


جوشکاب یزد هم که در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد با قیمت ۳۵ هزار و ۹۷۶ تومان در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفته است. سپنتا نیز با حضور در بازار دوم معاملات بورس با قیمت ۳۲ هزار و ۸۷۲ تومان در رتبه سوم سهام گران قرار گرفته است.


در ادامه هم شرکت های پتروشیمی فن آوران، دشت مرغاب، پتروگامرون، شیمیایی رنگین، سیمان سفید نی ریز، تجهیز نیروی زنگان و شیرین دارو با محدوده قیمتی ۲۷ هزار و ۸۸۷ تا ۲۲ هزار و ۸۵۳ تومانی هر سهم قرار گرفته اند.


همچنین ارزان ترین سهم بازار سهام متعلق به سرمایه گذاری آذربایجان شرقی، سرمایه گذاری خوزستان، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، سرمایه گذاری هرمزگان، سرمایه گذاری همدان، بسته بندی مشهد، سرمایه گذاری آذربایجان غربی، سرمایه گذاری گیلان، سرمایه گذاری لرستان، سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان، سرمایه گذاری کردستان و مالیبل سایپا به ترتیب با قیمت ۹۵.۳، ۹۱.۷، ۹۱.۶، ۹۱.۲، ۸۱.۴، ۶۶.۲، ۶۴.۵، ۶۳.۵، ۶۱.۷، ۵۶.۵ و ۲۳.۸ تومان برای هر سهم تعلق دارد.


در این میان، بررسی های بورس پرس نشان می دهد قیمت هر سهم ۶ شرکت از جمله پتروشیمی زاگرس، گروه صنعتی ملی و قند اصفهان در محدوده ۲۰ تا ۱۵ هزار تومانی، ۲۵ شرکت نیز در محدوده قیمتی ۱۵ تا ۱۰ هزار تومان از جمله سه پتروشیمی پارس، مارون و اصفهان، ۷۵ شرکت در محدوده قیمتی ۱۰ تا ۵ هزار تومانی از جمله پنج پتروشیمی پردیس؛ نوری؛ غدیر ؛ امیرکبیر و خراسان، دو پالایشگاه لاوان و شیراز، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش حضور دارند.


۳۳۸ شرکت هم در محدوده قیمتی ۵ هزار تا هزار تومانی و ۱۱۰ شرکت در محدوده قیمت کمتر از هزار تا ۵۰۰ تومانی قرار گرفته اند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0