رمزارز نیوز
1401/12/09
15:09
رمزارز جایگزین استیبل کوین بحران‌زده بایننس کدام است؟

صرافی بایننس از زمان اقدامات نظارتی در نظر گرفته‌شده روی بایننس یواس‌دی (BUSD)، استیبل کوین ترو یواس‌دی (TUSD)… مطالعه مطلب ...

صرافی بایننس از زمان اقدامات نظارتی در نظر گرفته‌شده روی بایننس یواس‌دی (BUSD)، استیبل کوین ترو یواس‌دی (TUSD) را برای تسهیل معاملات، در مقادیر زیادی عرضه کرده است.


داده‌های شرکت اطلاعات رمزارزی Nansen نشان می‌دهد که بایننس در هفته گذشته بیش از ۱۳۰ میلیون دلار استیبل کوین TUSD را ضرب کرده است. در نتیجه، TUSD رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده و به پنجمین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار تبدیل شده است. در این مسیر، TUSD سایر استیبل کوین‌های محبوب مانند پروتکل مالی غیرمتمرکز Frax Finance، استیبل کوین بومی فراکس (FRX)، دلار پکسوس (USDP) و دلار جمینی (GUSD)، را پشت سر گذاشته است.


داده‌های CoinGeckco هم نشان می‌دهد که عرضه در گردش استیبل کوین TrueUSD از ۱.۱ میلیارد دلار فراتر رفته که بالاترین سطح از آگوست ۲۰۲۲ است.


استیبل کوین TUSD که قبلا با عنوان Trust Toke شناخته می‌شد، یک استیبل کوین با پشتوانه دلار است که توسط شرکت رمزارزی ArchBlock صادر می‌شود. طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط Chainlink، ارزش TUSD به طور کامل توسط دارایی‌های فیات پشتیبانی می‌شود.


بازار استیبل کوین‌ها در چند هفته گذشته دستخوش تغییرات اساسی بوده است. از آنجایی که BUSD به هدف اصلی رگولاتورهای ایالات متحده تبدیل شده و صرافی کوین بیس هم خبر از تعلیق این استیبل کوین داده است، TrueUSD فرصتی برای یک تجدید حیات جدید به دست آورده است.


جالب اینجا است که شش ماه پیش، بایننس TUSD را همراه با دیگر استیبل کوین‌ها از پلتفرم خود کنار گذاشته بود. در آن زمان، هدف این بود که کاربرد BUSD در این اکوسیستم گسترش یابد. با این حال، با اقدامات نظارتی اخیر در مورد BUSD، به نظر می‌رسد که بایننس هیچ گزینه دیگری به جز TrueUSD ندارد.


در ماه گذشته، ارزش بازار BUSD با کاهش شدید از ۱۶ میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. اما همچنان سومین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار است. از سوی دیگر، ذخایر صرافی بایننس برای ارز TUSD بین ۱۳ و ۲۲ فوریه تقریبا ۴۰ درصد افزایش یافته است.


انتهای خبر

0
0